کد خبر : 12443
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 دی 1402 - 19:38

معاون اجرایی رئیس‌جمهور:

فاینانس طرح ملی راه آهن تندرو تهران-قم-اصفهان فعال می‌شود

فاینانس طرح ملی راه آهن تندرو تهران-قم-اصفهان فعال می‌شود
معاون اجرایی رییس‌جمهور گفت: طبق آخرین تصمیم شورای اقتصادی دولت، مسیر استفاده از فاینانس یه عنوان یکی از روش های نوین مالی برای شتاب بخشی به اجرای طرح ملی راه آهن (قطار) تندرو تهران-قم-اصفهان در دستور جدی قرار دارد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ محسن منصوری عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح ملی قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان، خاطرنشان کرد: این طرح هم‌اکنون در مرحله‌ زیرسازی توسط یک شرکت چینی در حال انجام است.

معاون اجرایی رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: هم اینک از ۲۴۵ کیلومتر طول مسیر قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان، ۷۰ درصد مسیر به طول ۱۵۰ کیلومتر زیرسازی شده است.

وی ادامه داد: همچنین مشکلات مدیریتی این طرح نیز توسط وزارت راه و شهرسازی باید مدیریت شود.

معاون اجرایی رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: دولت نسبت به اجرای این طرح عزم دارد و دولت مردمی تمام ظرفیت خود را برای تکمیل این طرح به کار خواهد گرفت.

منصوری یادآور شد: پیشرفت فیزیکی این طرح هم اینک در محدوده بین قم تا اصفهان بیشتر از محدوده قم تا تهران است.

معاون اجرایی رییس‌جمهور در سفر روز دوشنبه خود به استان قم از طرح ملی قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان بازدید و در جریان روند اجرایی آن قرار گرفت.

قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان به طول ۴۱۰ کیلومتر و سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت سالانه ظرفیت جابجایی ۱۶ میلیون مسافر را خواهد داشت.

فاینانس: به تامین منابع مالی یا خرید تجهیزات طراح های تولیدی یک پروژه فاینانس گفته می شود، البته علاوه بر تامین منابع مالی و خرید تجهیزات، ارائه خدمات فنی و مهندسی پروژه ها نیز شامل فاینانس می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.