کد خبر : 11750
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آذر 1402 - 17:22

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم مطرح کرد:

اجرای عملیات آبخیزداری در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی قم

اجرای عملیات آبخیزداری در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی قم
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم گفت: این اداره برای جلوگیری از فرسایش خاک و حفاظت از آن اقدام‌های گسترده‌ای را انجام داده است که از جمله آن اجرای عملیات آبخیزداری در سطح ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان با ایجاد ۲ هزار و ۶۰۰ سازه است.
۵/۵ - (۳ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ محمد شعاعی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی خاک در سالن جلسات جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار داشت:  به طور حتم خاک بستر حیات است و همه فعالیت‌های بشر بر روی این عنصر طبیعی انجام می‌شود،‌ بنابراین حفاظت از آن اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم برای جلوگیری از فرسایش خاک و حفاظت از آن اقدام‌های گسترده‌ای را انجام داده است که از جمله آن اجرای عملیات آبخیزداری در سطح ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان با ایجاد ۲ هزار و ۶۰۰ سازه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم افزود: همچنین این اداره‌کل با تقویت پوشش گیاهی و برنامه‌ریزی برای کاشت هشت میلیون اصله نهال طی چهار سال به دنبال حفاظت از خاک استان در برابر تهدیدهای محیطی است.

وی ادامه داد: استان قم حدود ۲۰۰ هزار هکتار عرصه بیابانی دارد که به عنوان کانون‌های فرسایش خاک مورد توجه قرار دارند و ما برای حفاظت از خاک در این مناطق، موضوع تقویت پوشش گیاهی با کاشت گیاهان مقاوم در برابر بی‌آبی و گرما را دنبال می‌کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.