کد خبر : 1041
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 دی 1401 - 15:48

نماینده قم در مجلس:

حیا بزرگترین درس فاطمه‌زهرا (س) به جامعه‌اسلامی است

حیا بزرگترین درس فاطمه‌زهرا (س) به جامعه‌اسلامی است
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حیا و حجاب را بزرگترین درس حضرت زهرا (س) به جامعه اسلامی دانست و گفت: در مملکت فاطمی و علوی کسانی خود را مسلمان و شیعه می‌دانند، ولی چوب بر آرمان‌های حضرت زهرا (س) و فرهنگ اهل بیت (ع) می‌زنند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام مجتبی‌ ذوالنوری شامگاه دوشنبه در اجتماع بانوان شرکت کننده در راهپیمایی حجاب و عفاف در صحن پیامبر اعظم‌(ص) حرم حضرت معصومه (س) در قم افزود: نمی‌دانم، چگونه کسانی بی‌حجابی و بی‌حیایی و بی‌عفتی را نشانه تمدن و امروزی بودن می‌دانند، بی‌حجابی سیر قهقرایی و یک عقب‌گرد و واپس‌گرایی سیاه به سمت زندگی بدوی و حیوانی است.

وی گفت: اگر باطن جامعه را بررسی کنیم، اکثریت قاطع زنان ما با حجاب و حیا هستند، یک اقلیت محدودی تحت تاثیر نفسانیات، بی‌باوری، بی‌علمی، جهل و نادانی، القائات و فشارهای شیطانی رسانه‌های بیگانه از مسیر منحرف شدند.

ذوالنوری همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: اگر در شمال شهرهای ‌ما خودنمایی افراد بی حجاب به چشم می‌خورد، علت آن این است که زنان عفیف و محجبه اهل پرسه زدن در خیابان ها نیستند.

وی با بیان اینکه غربی‌ها طرفدار حقوق زن نیستند، یادآور شد: تا چند دهه قبل در اروپا و غرب، زن‌ها حتی در ارث پدری حق تصرف نداشتند، امروز نیز اگر دختری ازدواج کند، به اسم شوهرش خوانده می‌شود، آثار بردگی‌ این‌ها تاکنون باقی‌مانده‌ است.

نماینده قم همچنین بیان داشت: کسانی که حجاب را به سخره می‌گیرند، بدن‌های خود را همچون کالاهای بی ارزش و بی‌مشتری در معرض حراج دیدگان ناپاک قرار می‌دهند، جامعه زنان ما از آنها اعلام بی‌زاری می‌کنند و هشدار می‌دهند که تا گوهره انسانیت درونشان زنده است، به مسیر حیا و عفت و انسانیت برگردند.

وی تاکید کرد: شما بدانید که موضوع حجاب رها نخواهد شد، حجاب حکم خداست، هیچ مسئول و نماینده‌ای حق عقب‌نشینی از آن را ندارد، هر مسئولی که به اجرای حدود الهی بی‌اعتنا باشد، در جامعه‌اسلامی و در زنجیره و ستون مسئولیت در این کشور هیچ صلاحیتی برای باقیماندن ندارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: قوه قضاییه نماد قهاریت نظام و اجرای قانون است، از این رو باید هم به اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر و هم به عنوان مدعی‌العموم در برخورد با ناهنجاری‌ها و دفاع از کسانی که در حفظ واجبات الهی جهاد می‌کنند، ورود کند.

ذوالنوری در بخشی از سخنان خود ولایت‌مداری را نیز از درس‌های مهم حضرت زهرا (س) دانست و گفت: ولایت‌مداری با قرار گرفتن در کنار ولی خدا معنا پیدا می‌کند، همان طور که افرادی در رکاب پیغمبر (ص) ماندند اما با علی (ع) نمادند، در دوران انقلاب نیز خیلی‌ها در کنار حضرت امام(ره) حضور داشتند، اما، ولی زمان را تنها گذاشتند.

وی بیان کرد: ولایت‌مداری پشت سر ولی و در دفاع از ولی حرکت کردن است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.