کد خبر : 6160
تاریخ انتشار : جمعه 16 تیر 1402 - 19:12

دمای هوای قم پنج درجه گرمتر می‌شود

دمای هوای قم پنج درجه گرمتر می‌شود
مدیرکل هواشناسی قم گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی از روز یکشنبه نوزدهم تیرماه شاهد افزایش پنج درجه‌ای دمای هوا در قم خواهیم بود و تا چهارشنبه بیست‌ویکم تیرماه موج گرمای قابل توجهی سطح استان را در بر می‌گیرد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛مهران حیدری‌بنی افزود: دمای هوای قم در اوایل هفته ۴۱ درجه سانتی گراد خواهد بود، ولی در اواخر هفته به ۴۶ درجه افزایش خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی قم با اشاره به این نکته که شب‌های گرمی را در پیش خواهیم داشت گفت: حداقل دمای هوای قم در ساعت‌های شب به ۳۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

حیدری‌بنی اضافه کرد: در برخی روزها دمای هوا در بعدازظهر به ۴۶ درجه افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه امروز و فردا نیز شاهد خیزش گرد و خاک و افزایش سرعت وزش باد از منطقه شرقی به غربی استان از جمله شهر قم حتی مناطق دیگر به‌ویژه شهرستان‌های جعفرآباد، کهک و شهر سلفچگان هستیم تصریح کرد: انتظار داریم با تضعیف بادهای شرقی، به‌تدریج از خیزش گرد و خاک‌ها کاسته شود.

مدیرکل هواشناسی قم با اشاره به دمای هوای این استان در ظهر امروز خاطرنشان کرد: طبق داده‌های به دست آمده از ایستگاه‌های مختلف هواشناسی استان، دمای هوا در مرکز تحقیقات ۳۶ درجه، جمکران ۳۶.۷ درجه و شکوهیه ۳۷ درجه است.

وی تاکید کرد: بیشینه دمای هوای قم امروز به ۳۹ درجه خواهد رسید.

حیدری‌بنی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت گرمای بی‌سابقه تابستان امسال چیست؟ گفت: در روزهایی که از فصل تابستان سپری شده، گرمای بی‌سابقه‌ای نداشتیم، حتی دمای هوا نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱.۲ درجه سانتیگراد کمتر بوده است.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط فصلی و وزش بادهای شرقی و قرار گرفتن سامانه کم فشار حرارتی روی ایران مرکزی، گرمای هوا طبیعی است.

وی بیان کرد: با توجه به اثرهای دمایی گرمایش جهانی، در بسیاری کشورها بیش از یک درجه افزایش دما رخ داده، که این وضعیت را در کشور به‌ویژه قم نیز تجربه می‌کنیم.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.