کد خبر : 14601
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردین 1403 - 19:49

گزارشی از پاسخ کوبنده سپاه به رژیم صهیونیستی؛

عملیات «وعده صادق» معادله قدرت در جهان را تغییر داد

عملیات «وعده صادق» معادله قدرت در جهان را تغییر داد
عملیات «وعده صادق» پاسخ کوبنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی بود که معادله قدرت در جهان را تغییر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد. در اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.
اقدام قهرمانانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حمله موشکی و پهپادی به مواضع رژیم غاصب و جنایت‌کار اسرائیل، پاسخی محکم به جنایت اخیر علیه‌ کنسولگری جمهوری اسلامی ایران بود. این اقدام مدبرانه و حکیمانه نشان داد نظام مقتدر اسلامی حقوق ملت خود را با هیچ‌کس و هیچ‌چیز معامله نخواهد کرد.

عملیات «وعده صادق» هیمنه پوشالی استکبار را شکست
این در حالی است که آیت‌الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جمع فرماندهان، کارکنان و ائمه جماعات بسیج ادارات استان با اشاره به پاسخ دندان‌شکن و قاطع ایران اسلامی به رژیم کودک کش صهیونیستی گفت: بدون شک این عملیات پیچیده و حساب شده، اقتدار نظام را نشان داد و ثابت کرد ایران اسلامی در دفاع از مواضع خود، محکم، مقتدر و باصلابت اقدام می‌کند.
وی افزود: ارسال پهپاد‌ها و بعد از آن شلیک موشک‌های نقطه زن، حاصل یک برنامه‌ریزی درست و با اهداف مشخص بود که رژیم جعلی اسرائیل را متحیر و سرگشته کرد.
عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: باید قدردان پایه‌گذاران موشک‌های دوربرد و بالستیک بود که باعث می‌شود چشم طمع دشمنان از خدشه به انسجام ملی ملت ایران کور شود.

انقلاب اسلامی معادله قدرت در جهان را تغییر داد
همچنین دراین‌خصوص  آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در تجمع طلاب و اساتید حوزه علمیه گفت: مستشاران ما طبق قوانین بین‌المللی و به درخواست دولت سوریه در سوریه حضور داشته، دارند و خواهند داشت. ساختمان کنسولگری ایران جز خاک ایران محسوب می‌شود و ایران حق دفاع دارد و این حق دفاع هم طبق قوانین بین‌المللی است.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی برای نخستین‌بار معادلات منطقه و جهان اسلام را تغییر داده است.
امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: امروز روز پیروزی امت اسلامی و شکست دشمنان است. امروز همه معادلات عالم تغییر کرده است و به برکت این دفاع و حمله یک قدرت جدید در جهان متولد شده و آمریکا و هم‌پیمانانش دیگر کدخدای عالم نیستند. امروز اسلام و سپاه پیامبر یک قدرت بزرگ است.

عملیات وعده صادق نشان داد قاعده بازی تغییر کرده است
از طرفی شاهین صادقی نسب، کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به عملیات اخیر سپاه، اظهار داشت: این عملیات به دنیا نشان داد که ایران تبدیل به یک ابرقدرت نظامی شده است و توانایی بازدارندگی تااندازه‌ای بالا است که هزینه‌های جنگ برای ایالات متحده بی‌نهایت بالا خواهد بود.
کارشناس مسائل سیاسی افزود: درس بزرگی صهیونیست‌ها گرفتند و بشارتی برای آزادی‌خواهان دنیا بود و البته پیامی بود برای افرادی که در طی این دهه‌ها ارتش رژیم صهیونیستی را تبدیل به بُت کرده بودند.
وی ادامه داد: این عملیات تمام تصویر پوشالی را از بین برد و دنیا دید که این رژیم کودک کُش بدون حمایت آمریکا توانایی مقابله با یک حمله کوچک ایران را ندارد.
صادقی نسب با بیان این که عملیات وعده صادق نشان داد که قاعده بازی عوض شده است، تأکید کرد: در کنار این مهم آن‌ها می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران در زمینه دفاعی هم توانمندی‌های بسیاری دارد. سامانه‌ها و پدافندهای کشورمان تدافعی و هجومی است به این صورت که در همان لحظه‌ای که از خاک کشور دفاع می‌کنیم، می‌توانیم به دشمن هم حمله کنیم.

اقدام اخیر جمهوری اسلامی کاملاً هوشمندانه و با درنظرگرفتن همه ابعاد درگیر اتخاذ و اعمال شد. در جریان اجرای این سیلی سخت، دیپلماسی و میدان کاملاً هماهنگ عمل کردند و متجاوز به خاک و حریم جمهوری اسلامی را به خاک سیاه نشاندند. این اقدام بی‌نظیر یا کم‌نظیر پیام‌های مهمی برای دولت‌های بزرگ و کشورهای منطقه که بعضاً دل‌بسته به مقامات بیگانه هستند داشت و به آن‌ها نشان داد که اسرائیل علی‌رغم حمایت تام آمریکا و با داشتن پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی نتوانست در برابر سیلی سخت جمهوری اسلامی مقاومت کند و قطعاً چنین رژیم سست‌عنصر و بی‌خاصیتی نه‌تنها قابل‌اتکا نیست؛ بلکه اتکا به آن در شرایطی که در حال سقوط به دره زوال است چیزی جز اقدامی نابخردانه نیست و ازاین‌رو قطع رابطه با این رژیم نامشروع بیش از گذشته ضروری است.

عملیات اخیر ایران، ضربه کاری و اساسی به پیکره صهیونیست‌ها بود
باتوجه‌به این مسئله حجت‌الاسلام قاسم روان‌بخش، منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس با بیان این که عملیات «وعده صادق» از سوی جمهوری اسلامی ایران، رعب و وحشت زیادی در سرزمین‌های اشغالی ایجاد کرد گفت: ‌ این عملیات موشکی و پهپادی زخم‌های کاری زیادی برای رژیم غاصب قدس وارد کرد.
وی بیان کرد: بنای رژیم صهیونیستی بر این نیست که درب‌های مراکز نظامی را باز کند تا خبرنگاران ببینند چه مقدار از حمله ایران آسیب‌دیده‌اند و کنترل شدیدی دارند تا تصویری بیرون نیاید و این همانند حمله ایران به پایگاه آمریکایی‌ها در عین الاسد بود که زمانی که آن را زدیم آمریکایی‌ها به رسانه‌ها اجازه ندادند گزارش تهیه کنند که چه مقدار ضربه خورده‌اند و حدود یک سال بعد خبرها درز پیدا کرد که چندین نفر کشته شدند و عکس‌هایی از پایگاه بیرون آمد.
منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: عملیات اخیر ایران، ضربه کاری و اساسی به پیکره صهیونیست‌ها بود و به‌نوعی از نظر قوانین بین‌المللی دفاعی مشروع بود؛ چون اسرائیلی‌ها نقض قانون کرده و به کنسولگری ما در دمشق حمله کرده بودند.

تغییر معادله قدرت در جهان با حمله گسترده سپاه
همچنین دراین‌خصوص محمد ملک‌زاده، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این عملیات موفقیت‌آمیز را می‌توان به‌عنوان یک نقطه عطف در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و تاریخ روابط بین‌الملل توصیف کرد.
وی ادامه داد: به اعتراف یکی از سران رژیم صهیونیستی در این عملیات تنها آمریکا بیش از یک میلیارد دلار برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران هزینه‌کرد. بااین‌حال در اوج حیرت کارشناسان نظامی جهان، ده‌ها فروند پهپاد و موشک توانستند با گذر از لایه‌های دفاعی خارج از سرزمین‌های اشغالی و عبور از سه‌لایه دفاع هوایی اسرائیل، با موفقیت به پایگاه‌های نظامی اصابت کنند.
این کارشناس سیاسی گفت: اقدام مقتدرانه ایران بر اساس اصل «دفاع مشروع» مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل در عرف بین‌الملل کاملاً موجه است؛ در عرف سیاسی روابط بین‌الملل حمله به مراکز دیپلماتیک حمله به خاک کشور متبوع تلقی شده و کشور مورد تهاجم از حق دفاع مشروع برخوردار است. علاوه بر این رژیم صهیونیستی به دلیل نقض گسترده قوانین بین‌المللی و حقوق بشر مانند حمله به غیرنظامیان و اماکن غیرنظامی، اماکن دیپلماتیک، ترور مسئولان سیاسی در کشور ثالث و عدم پایبندی به قطعنامه‌های سازمان ملل و مفاد کنوانسیون‌های جهانی، بر اساس اساسنامه سازمان ملل و شورای امنیت مصداق کامل یک رژیم یاغی تلقی گردیده و باید توسط واحدهای سیاسی کنترل گردد.
وی اضافه کرد: بنابراین اقدام تنبیهی ایران نه‌تنها در راستای تنش‌زایی و جنگ‌افروزی نیست؛ بلکه کاملاً قانونی بوده و با تنبیه یک رژیم یاغی به صلح و ثبات بین‌المللی کمک خواهد کرد.
عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: خویشتن‌داری ایران در طول ماه‌های اخیر جهت جلوگیری از تشدید تنش‌ها به‌ویژه از زمان شهادت سیدرضی موسوی و با وجود فشار افکار عمومی داخلی مبنی بر تنبیه فوری متجاوز به جهان ثابت شد، اما رژیم صهیونیستی با حمله به کنسولگری ایران که واکنش‌های جهانی را نیز برانگیخت گستاخی را از حد گذراند و زمینه را برای تداوم شرارت‌ها و به‌خطرافتادن صلح پایدار فراهم ساخت.

امیدواریم این رژیم منحوس درس لازم از این ماجرا را گرفته باشد و از ادامه جنگ و گسترش ناامنی در منطقه دست بردارد و گرنه با خشم انقلابی ملت ایران و ملت‌های منطقه مواجه خواهد شد.
اقدام متقابل رژیم کودک کش  با ضربه سخت‌تری مواجه خواهد بود
در این خصوص حجت الاسلام قاسم روان بخش، منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس عملیات وعده صادق را دستاورد و پیروزی سیاسی برای ایران عنوان کرد و گفت: بعد از این پیروزی نظامی شاهد ثبت یک پیروزی سیاسی بودیم. حرکت ایران دستاوردهای زیادی داشت و اقتدار ایران را به رخ کشورهای منطقه و جهانیان نشاند و این عملیات در حالی انجام شد که کسی باور نمی کرد ایران بتواند اسرائیل را بزند و قدرت موشکی و پهپادی ایران شعار است.
وی ادامه داد: اسرائیل در یک بن‌بست گرفتار شده است و اگر بخواهد اقدام متقابل کند با یک ضربه سخت‌تری مواجه می‌شود که به فروپاشی نزدیک می‌شود و اگر اقدامی نکند در داخل دچار مشکل می‌شود و احزاب سیاسی مخالف نتانیاهو او را محکوم خواهند کرد که اگر پاسخ ایران را ندهد حیثیت اسرائیل بر باد می‌رود.
روان‌بخش گفت: با عملیات اخیر ایران، اسرائیل در منطقه بی‌آبروتر شد و کشورهای عربی که ارتباط با اسرائیل برقرار کنند می‌فهمند اسرائیل قدرتی نیست و اگر آمریکا و اروپا نتوانستند از آن حمایت کنند کشورهای منطقه در روابط با اسرائیل تجدیدنظر خواهند کرد و احزاب مخالف نتانیاهو در داخل اسرائیل اختلافات زیادی را در این رژیم غاصب ایجاد می‌کنند و این رژیم جعلی به سمت آشوب داخلی رهنون می‌شود و احتمالاً شاهد رفتن نتانیاهو و فروپاشی سیاسی در داخل اسرائیل خواهیم بود.
وی تأکید کرد: عملیات ایران، اقتدار آمریکا را هم زیر سؤال برد؛ چون به آن‌ها اطلاع دادیم که اسرائیل را می‌زنیم و آمریکا که همیشه پشت اسرائیل بود نتوانست کاری کند و ایران به‌عنوان یک ابرقدرت بین‌المللی در جهان ثبت شد که هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند مانع خواست ایران شود.

حسین حیدری
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.