کد خبر : 4114
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 - 18:03

عضو خبرگان رهبری:

قوه قضائیه باید با عاملان جنایت سبزوار قاطعانه برخورد کند

قوه قضائیه باید با عاملان جنایت سبزوار قاطعانه برخورد کند
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی خوراک ذهن جوانان را تهیه می‌کند، گفت: قوه قضائیه باید با مجرمین قاطع برخورد کند تا شاهد بروز جنایتی مانند جنایت سبزوار نباشیم.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت‌الله سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به شهادت جوان سبزواری در دفاع از ناموس و حجاب، اظهار داشت: بنده میدانی داری افرادی که چنین جنایتی را مرتکب شدند را از ضعف قوه قضائیه می‌دانم.
وی ادامه داد: اگر قوه قضائیه محکم وارد شود و آن اقدام مناسب را با آنها انجام دهد آنها این‌قدر جریح نمی‌شوند که این چنین اقداماتی را انجام دهند.
عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: هر مسئولی که در اداره، دانشگاه، مغازه، سطح شهر و هرجای دیگری که قرار دارد اگر خطایی انجام داد باید او را در همان محل جنایت محاکمه و آن حد را بر او جاری کنند تا مردم ببینند که مجرم‌ها در کشور آزاد نیستند که هر کاری بخواهند انجام دهند.
وی اضافه کرد: این فرد برای حفظ ناموس کشور و برای حفظ حجاب به میدان آمده است که در این میان این افراد لاابالی و اراذل اوباش به‌قدری جرئت پیدا کرده‌اند که چنین جنایتی انجام دهند.
آیت‌الله توکل تصریح کرد: این افراد عده کمی دارند؛ اما خود را در میدان نشان می‌دهد و ما که عده بیشتری داریم و چندین برابر آنها هستیم خود را در میدان نشان نمی‌دهند. باید قوه قضائیه به میدان بیاید، باید قاطع برخورد کند یک جنایت‌کار باید بترسد چنین اقدامی را انجام دهد. تا وقتی قوه قضائیه قاطع برخورد نکند همین آش و همین کاسه است.
این استاد حوزه با اشاره به نقش خانواده در پرورش عناصری همچون عوامل جنایت سبزوار، گفت: بحث خانواده در زمان کوچکی فرزندان مؤثر است؛ اما وقتی فرزندان به دبیرستان و دانشگاه می‌روند دیگر نقش خانواده خیلی کارساز نیست.
وی ادامه داد:  امروز فضای مجازی افکار غلط را به خورد فرزندان ما می‌دهد. بسیاری از کانال‌ها و سایت‌ها و فضاهای نامناسب در فضای مجازی بسته شده است؛ اما یک فرد با یک فیلترشکن به‌راحتی می‌تواند در آن محیط فعالیت کند؛ از طرفی هم فیلترهایی که صورت می‌گیرد قوی نیست و فرد به‌راحتی می‌تواند از آنها عبور کند.
آیت‌الله توکل عنوان کرد: ما افراد قوی و متخصص خوبی در کشور داریم که می‌تواند فیلتری انجام دهد که به‌هیچ‌وجه باز نشود. یا فیلتر نکنید و یا فیلتری انجام دهید که کسی نتواند وارد شود و آن را بشکند.
وی خاطرنشان کرد: در آشوب‌های سال قبل آشوبگرهایی که دستگیری شدند خیلی از آنها در رنج سنی ۲۰ سال بودند همه اینها از فضای مجازی خط گرفتند چرا که فیلترها آبکی بود و بدرد نمی‌خورد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.