کد خبر : 10252
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1402 - 18:03

مدیرکل بنیاد مسکن قم:

پیشرفت فیزیکی سایت مسکونی ۲۲ هکتاری پردیسان قم به ۵۰ درصد رسید

پیشرفت فیزیکی سایت مسکونی ۲۲ هکتاری پردیسان قم به ۵۰ درصد رسید
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: سایت ۲۲ هکتاری نهضت ملی مسکن در شهرک پردیسان در این استان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛داریوش بلدی اضافه کرد: این سایت در مقابل محله هفت پردیسان واقع‌شده و یکی از پروژه‌های موفق نهضت ملی مسکن در قم است.

وی با اشاره به روند آماده‌سازی و تکمیل زیرساخت‌های سایت ۲۲ هکتاری پردیسان، اضافه کرد: جدول و زیرسازی آسفالت این پروژه نهایی شده و عملیات آماده‌سازی خدمات آب، برق و گاز نیز درحال انجام است.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تأسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم یادآور شد: این سایت شامل ۲۰ مجتمع زیتون«از زیتون ۲۷ تا ۴۷» و درمجموع یک‌هزار و ۷۹۲ واحد در ۸۱ بلوک احداث می‌شود که در هر بلوک حدود ۲۰ واحد طراحی شده‌است.

وی ادامه داد: رعایت نورگیری و اقلیم در جابجایی بلوک‌ها در سایت ، توجه به اصل محرمیت در پلان‌های معماری،رعایت ارتباط همسایه محوری و ارتباط با محوطه سازی و استفاده از عایق دیوارهای مشترک واحدها و به حداقل رساندن اصوات این دیوارها در پلان معماری از پیوست‌های مهم فرهنگی بکار رفته در این سایت است.

بلدی اضافه کرد: دسترسی آسان به معابر اصلی شهری با توجه به احاطه شدن با شارع اصلی ۴۵ متری، قرارگیری مراکز خدماتی و فرهنگی در هسته مرکزی سایت جهت ارائه خدمات بهتر و توجه به سرانه‌های فرهنگی از برجستگی‌ها و ویژگی‌های مثبت این سایت نهضت ملی مسکن قم است.

وی گفت: در سایت ۲۲ هکتاری پردیسان قم در نهایت بین ۸ تا ۹ هزار نفر در قالب یک‌هزار و ۷۹۲ واحد، سکونت خواهند یافت.

براساس گزارش سامانه نهضت ملی مسکن در استان قم بیش از ۱۴۷ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۷۳ هزار نفر حائز شرایط شناخته‌شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.