کد خبر : 12989
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دی 1402 - 17:41

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم:

والدین از ابتلای کودکان به آنفولانزا پیشگیری کنند

والدین از ابتلای کودکان به آنفولانزا پیشگیری کنند
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با ارائه توصیه‌هایی در خصوص بیماری کودکان در فصل سرد، از والدین خواست نسبت به پیشگیری از ابتلای کودکان به آنفولانزا اقدام کنند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ دکتر مجید محبی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم روز چهارشنبه گفت: جلوگیری از تردد کودکان در فضاهای شلوغ و همچنین مراجعه بهنگام فرزندان از سوی والدین به پزشک توصیه‌های مهمی هستند که می تواند در درمان زودرس آنفلوآنزا بسیار موثر باشد.

وی در حاشیه جلسه اضطراری کمیته درمان دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت‌وگو با خبرنگاران به شیوع اپیدمی بیماری‌های تنفسی کودکان در فصول سرد سال اشاره و اظهار داشت: این بیماری در اکثر کشورهای دنیا شایع است و کشور ما نیز از این موضوع مثتثنی نیست؛ به همین دلیل یکی از مواردی که باید والدین به آن توجه داشته باشند، این است که حتی المقدور از تردد فرزندان خود در اماکن شلوغ و پرجمعیت جلوگیری به عمل آورند.

معاون درمان دانشگاه افزود: در صورتی که کودکی با بیماری آنفلوآنزا و عفونت‌های فصلی مواجه شد؛ بلافاصله والدین با مراجعه به پزشک معالج مراقب‌های لازم را از فرزند خود داشته باشند تا فرزندانشان کمتر مبتلا به بیماری شده و روند درمان به صورت اصولی پیش رود.

وی در ادامه با بیان توصیه‌های بهداشتی به همشهریان عزیز برای پیشگیری و درمان بیماری های تنفسی تأکید کرد: جلوگیری از تردد کودکان در فضاهای شلوغ و همچنین مراجعه بهنگام فرزندان از سوی والدین به پزشک می تواند در درمان زودرس آنفلوآنزا بسیار موثر باشد.

محبی در پایان خاطرنشان کرد: از شهروندان عزیز تقاضا می‌شود با رعایت نکات بهداشت فردی به توصیه‌ پزشکان و متخصصین حتماً عمل کرده و با شستشوی دست‌ها و استفاده از ماسک و … از انتقال بیماری به دیگران جلوگیری کنند.

گفتنی است: جلسه اضطراری کمیته درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با محوریت بیمارستان کودکان با حضور رئیس دانشگاه و معاونین و همچنین پزشکان متخصص تشکیل جلسه داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این نشست گفت: این ایام شاهد گسترش بیماری های عفونت فصلی و آنفلوآنزا هستیم که در کودکان شایع تر است و از این رو انتظار است همشهریان و کودکانی که دارای علائم بیماری هستند در اجتماع ها شرکت نکرده و از ماسک استفاده کنند.

وی گفت: با توجه به حجم مراجعین به بیمارستان کودکان، به زودی بخش سرپایی پذیرش بیماران نیز راه اندازی شده تا همشهریان بتوانند به آنجا مراجعه و خدمات درمانی را دریافت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.