کد خبر : 1496
تاریخ انتشار : جمعه 23 دی 1401 - 13:34

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری عنوان کرد؛

پیچ و خم اداری بلای جان مخترعین

پیچ و خم اداری بلای جان مخترعین
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در زمینه نوآوری باید نظام و دولت ورود جدی داشته باشد چراکه مخترعین و نوآوران گاهی چنان در پیچ و خم‌های اداری گرفتار می‌شوند که حاضرند دستاوردهای خود را نابود کنند و از کرده خود پشیمان می‌شوند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری امشب شامگاه پنج‌شنبه ۲۲ دی‌ماه در آئین اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه نوآوری و فناوری که در سالن همایش‌های شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم این جشنواره شروع خوبی برای رقم زدن اتفاقات بزرگ‌تری در آینده باشد.

وی با اشاره به اینکه در آیات و روایات نیز به اهمیت علم تاکید شده است، مطرح کرد: در بحث نوآوری نیز باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا اتفاقات خوبی را در کشور رقم بزنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از تحریم‌هایی که علیه جمهوری اسلامی شده است یاد کرد و گفت: اگر بتوانیم با استفاده از زیست بوم فناوری در کشور به نوآوری و فناوری‌های جدید دست پیدا کنیم به ما برتری را اهدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امروز پیشرفت‌های مختلفی را در حوزه نوآوری و فناوری کسب کرده‌ایم، عنوان کرد: اگرچه اتهام فروش پهپاد به روسیه را نمی‌پذیریم ولی اینکه دشمن از این موضوع هراس دارد باعث افتخار است.

ذوالنوری با اشاره به اینکه امروز در صنایع دریایی در دنیا حرف برای گفتن داریم، خاطرنشان کرد: فرزندان این خاک مرزهای علم را جابجا کرده‌اند و اتفاقات بزرگی را در عرصه‌های مختلف ازجمله نانو رقم زده‌اند.

وی ادامه داد: امروز در زمینه نوآوری باید نظام و دولت ورود جدی داشته باشد چراکه مخترعین و نوآوران گاهی چنان در پیچ و خم‌های اداری گرفتار می‌شوند که حاضرند دستاوردهای خود را نابود کنند و از کرده خود پشیمان می‌شوند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوآوری فرشته نجات مشکلات اقتصادی است، تصریح کرد: فرشتگان نجات افرادی هستند که در مسیر پرورش ایده هزینه می‌کنند تا ایده به اختراع تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه امروز نیازداریم به مراکزی برای پرورش ایده مخترعین تشکیل شود، یادآور شد: باید مخترعین در زمینه مطالبه‌گری از دولت و مجلس پیشگام باشند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.