کد خبر : 6319
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تیر 1402 - 8:10

تصویب نامگذاری ۳۱ محله و خیابان به نام شهدا در قم

تصویب نامگذاری ۳۱ محله و خیابان به نام شهدا در قم
لایحه نامگذاری ۳۱ محله و خیابان قم به نام شهدا، روز دوشنبه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم به تصویب رسید.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ در نود و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، هفت لایحه دریافتی از تاریخ ۶ تیر تا ۱۹ تیر ماه به تصویب رسید که از جمله این لوایح مصوب، اخذ مجوز نامگذاری ۳۱ مورد اسامی پیشنهادی جهت نامگذاری شوارع و معابر به نام شهدا است.

در این راستا معصومه آمره یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: با توجه به هماهنگی های لازم با خانواده های این شهدا و بنیاد شهید و امور ایثارگران، ۳۱ محله و خیابان به نام شهدای قم نامگذاری می شود.

وی گفت: نام‌گذاری معابر به نام شهدا از جمله اقدام هایی است که مدیران شهری برای زنده ماندن نام و یاد شهدا در کوچه‌ها و خیابان های شهر می توانند انجام دهند.

نام شهدای زن به معابر شهر قم افزوده شود

نرجس نیازمند از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر قم نیز در این رابطه گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های انقلاب اسلامی به دفعات مختلف در خواست نامگذاری محله ها و خیابان ها به نام زنان شهیده داشته است.

وی ادامه داد: سهم شهدای زن از خیابان‌های شهر در قیاس با رشادت‌هایی که آن ها طی هشت سال جنگ تحمیلی از خود نشان دادند، ناچیز است.

نیازمند بیان کرد:‌ دفاع مقدس و پیش از آن در زمان انقلاب، زنانی در میدان‌ها حضور داشتند که این روزها کمتر نامی از آنان برده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه نام‌گذاری خیابان‌ها به نام شهدای زن به شدت احساس می‌شود، اضافه کرد:‌ در برخی مناطق نام شهدای زن وجود دارد اما نام گذاری معابر با نام شهدای زن کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر قم ابراز امیدواری کرد که با پیگیری های لازم، نام بانوان شهید بیشتری به معابر شهر قم افزوده شود.

با مفسدان حوزه‌های فرهنگی و اعتقادی برخورد قانونی صورت گیرد

رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه گفت:‌ از انتظارات به حق مردم این است که برخورد روشن و قانونی با مفسدان حوزه‌های فرهنگی و اعتقادی مردم صورت گیرد.

محسن محرری بیان کرد:‌ همانگونه که شناسایی و برخورد با مفاسد اقتصادی در سطح کلان جامعه مورد توجه قرار گرفته است باید مفاسد حوزه فرهنگی و اعتقادی نیز مورد توجه قرار گیرد که این امر از خواسته های به حق مردم نیز است.

وی به قیام خونین مردم مشهد در مسجد گوهرشاد در تیرماه ۱۳۱۴ اشاره و بیان کرد: شهادت سرافرازانه حدود ۲ هزار نفر از مردان و زنان این سرزمین، به دلیل دفاع از حریم عفاف و حجاب، نشانگر این است که دفاع از حجاب فقط مختص زنان نیست زیرا که اغلب شهدای مدافع حجاب در آن حادثه، غیور مردان مشهد بوده اند.

وی افزود:‌ انقلاب شکوهمند اسلامی با رهبری امام راحل(ره) و با زعامت رهبر معظم انقلاب، بزرگترین دستاوردی که برای زنان ایران داشته، هویت بخشی به زن مسلمان ایرانی بوده است.

محرری ادامه داد: در این نگاه نه مانند زن غربی نگاه ابـزاری به زن شده و نه مانند زن شرقی زنان منزوی هستند.

وی گفت:‌ این فرصت سبب شد تا زن ایرانی هویت اجتماعی و انسان سازی در جامعه را به عنوان نقش راهبردی خود معنا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: بر همگان مبرهن است که امروزه نوک پیکان جنگ نرم به سوی تزلزل خانواده‌های ایرانی به وسیله حذف حجاب اسلامی و در پی آن شیوع بی بندوباری است.

وی همچنین به در پیش بودن ماه محرم اشاره و بیان کرد: شهرداری قم تمام امکانات خود را در اجرای هر چه بهتر برنامه های مختلف در این ماه به کار گیرد و شورای اسلامی شهر نیز آمادگی خود را در راستای همکاری در اجرای این برنامه ها اعلام می کند.

محرری همچنین به توسعه فضای سبز شهری اشاره کرد و گفت: با وجود محدودیت های مختلف شاهد پیشرفت های مناسبی در توسعه فضای سبز شهری قم بوده ایم و این امر نتیجه زحمات شهرداری است.

وی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر قم مطالباتی مازاد بر وظایف مدیریت شهری دارد و امید است در این امر موفق عمل کنند.

برپایی جشن‌های دهه ولایت در ۱۵۰ منطقه قم

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از اجرای برنامه های مختلف در دهه ولایت و امامت در نقاط مختلف شهر خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد طباطبایی گفت:‌ همزمان با فرارسیدن دهه ولایت و امامت با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر و تبیین جایگاه امامت و ولایت در سطح جامعه، جشن های ویژه ایام قربان تا غدیر خم در سطح شهر قم برگزار شد.

وی از همکاری گروه های مردمی و جهادی خبر داد و افزود: جشن های دهه ولایت و امامت در بیش از ۱۵۰ منطقه شهر قم برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ منطقه شهر در این ایام نورافشانی شد، گفت:‌ برپایی غرفه های عفاف و حجاب در میدان آستانه با محورهای نشاط اجتماعی، آسیب های اجتماعی و عفاف و حجاب از جمله برنامه های برگزار شده در ایام مذکور بود.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.