کد خبر : 14646
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 - 18:11

معاون وزیر آموزش و پرورش:

امروز فاصله دانش‌آموزان با مربیان زیاد شده است

امروز فاصله دانش‌آموزان با مربیان زیاد شده است
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امروز فاصله دانش آموزان با مربیان بسیار زیاد شده است، گفت: وضعیت دانش آموزان با وضعیت مربیان و برنامه‌ریزی‌ها بسیار فاصله دارد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی عصر امروز در دیدار با آیت الله علیرضا اعرافی که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت آموزش و پرورش از نظر دانش آموزی در شرایط مطلوبی قرار ندارد.

وی با اشاره به اینکه امروز فاصله دانش آموزان با مربیان بسیار زیاد شده است، مطرح کرد: وضعیت دانش آموزان با وضعیت مربیان و برنامه‌ریزی‌ها بسیار فاصله دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز متاسفانه تربیت از اولویت خارج شده است، عنوان کرد: در بودجه بندی کشور نیز شاهد افزایش بودجه فرهنگی و کاهش بودجه پرورشی هستیم.

وی با اشاره به اینکه فضای تربیتی با کف میدان فاصله بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: در سطح کلان کشور باید راهبر تربیتی مشخص شده و ریل‌گذاری و سیاست‌گذاری لازم را انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین پورثانی با بیان اینکه یکی از شئون جدی نظام اسلامی موضوع تربیت است، تصریح کرد: دوگانه میان سیاست و تربیت موجب شده تا شاهد آسیب‌‎هایی در این عرصه باشیم.

وی با اشاره به اینکه شخص رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش نسبت به موضوع تربیتی حساس و متذکر هستند، یادآور شد: همچنین دولت سیزدهم به استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه نیز تاکید ویژه دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: یکی از عرصه‌هایی که می‌توان از ظرفیت‌ حوزه‌های علمیه استفاده کرد تربیت و ارتقای نیروهای انسانی است.

وی با بیان اینکه در عرصه محتوایی نیز شاهد فقر هستیم، ابراز کرد: محتوای غیر رسمی شامل محتواهایی که می‌تواند کنار محتواهای کتاب قرار بگیرد نیز در مسیر تربیتی اثرگذار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین پورثانی با اشاره به اینکه بیش‌تر موثرین عرصه تربیتی در فضای غیر دولتی فعال هستند، بیان کرد: تنها الگویی که در فضای دولتی اقدامات تربیتی را انجام می‌دهد، طرح امین است.

وی با بیان اینکه در حوزه دانش آموزی باید با دوره‌های آموزشی هسته‌های سختی را در مدرسه تشکیل دهیم، اظهار کرد: هدف از این اقدام این است که حوزه‌های علمیه سیاست‌گذاری لازم را انجام داده و کادر مدرسه آن را دنبال کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حوزه باید در دروسی مانند دینی و اندیشه اسلامی ورود جدی داشته باشد، مطرح کرد: این اتفاق می‌تواند زمینه‌های تحول در جامعه را ایجاد کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.