کد خبر : 10986
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1402 - 17:33

رییس دیوان عالی کشور:

انگشت اشاره دنیا بر جنایت های رژیم صهیونسیتی است/خانواده، مهمترین هدف تهاجم فرهنگی دشمن

انگشت اشاره دنیا بر جنایت های رژیم صهیونسیتی است/خانواده، مهمترین هدف تهاجم فرهنگی دشمن
رییس دیوان عالی کشور با اشاره به جنایت های وحشیانه رژیم صهیونسیتی در نوار غزه و برملا شدن چهره این رژیم جعلی، گفت: امروز انگشت اشاره دنیا بر جنایت های رژیم کودک‌کش صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی است.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری روز یکشنبه در جمع اساتید دانشگاه حضرت معصومه(س) قم، با بیان اینکه بشریت از ظلم و جنایات رژیم صهیونسیتی بیزار شده است، ادامه داد: امروز چهره واقعی اسرائیل غاصب بیش از همیشه برای مردم جهان نمایان شده است.

دشمن شناسی از رسالت های خطیر دانشگاه هاست

وی در ادامه خطاب به اساتید دانشگاه‌های قم، ابراز داشت: دانشگاه‌ها بخصوص دانشگاه‌های تک جنسیتی و خاص، در جهان معاصر نقش و رسالت بسیار مهمی دارند.

رییس دیوان عالی کشور گفت: دشمن شناسی و شناخت راهبرد و برنامه‌های دشمنان، یکی از رسالت‌های بزرگ اسایتد دانشگاه و همچنین عموم دانشجویان است.

منتظری یادآور شد: از اساتید دانشگاه‌ها چنین انتظار به‌حقی وجود دارد که درک و فهم عمیقی از وضعیت کنونی جهان معاصر را به دانشجویان منتقل کند.

محصول «زن زندگی آزادی» پاشیده شدن بنیاد خانواده است

رییس دیوان عالی کشور همچنین با اشاره به استفاده‌ ابزاری حمایت از حقوق زنان توسط تمدن غربی، گفت: محصول شعار «زن زندگی آزادی» که ساخته و پرداخته رسانه‌های صهیونیستی است چیزی جز هرزگی و از هم پاشیده شدن بنیان خانواده‌ها نیست.

وی ادامه داد: دنیای غرب امروز با دوری از معنویت در لجن‌زارهایی گرفتار شده که قدرت برون‌رفت از آن را ندارد و به هر وسیله‌ای می‌خواهند دیگران را در این دام گرفتار کند.

رییس دیوان عالی کشور، گفت: از هم پاشیدگی بنیان خانواده، فروکش شدید امنیت اخلاقی و ظلم و ستم جاری بر زنان بخشی از واقعیت‌های امروز تمدن غرب است.

تاکید بر راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات

وی همچنین با اشاره به تاثیر منفی ارتباطات مجازی بر اخلاق عمومی، یادآور شد: زمینه‌های موجود در فضای مجازی باعث تشکیل پرونده‌های غیر اخلاقی در محاکم عمومی شده، که انسان از بیان آنها شرم دارد.

منتظری تاکید کرد: هیچ کس موافق مسدودسازی فضای مجازی و حذف فرصت‌های برابر پیشرفت نیست، اما رها کردن جوانان و نوجوانان در این بستر فسادزا و بدون مرز، چیزی جز خیانت نیست.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات دغدغه همیشگی مقام معظم رهبری بوده است افزود: باید عمق خطر ارتباطات بی حد و مرز برای دانشجویان تبیین شود.

وی همچنین بیان داشت: برای برخورد جدی با موضوع ترک فعل، باید قوانین مربوطه برای جرم انگاری ترک فعل ها، توسط نهادهای قانون‌گذار تدوین و ابلاغ شود.

رییس دیوان عالی کشور در ادامه با بیان اینکه بخشی از آمار سقط جنین به خاطر انجام آن در مراکز غیررسمی در آمارهای موجود گنجانده نمی‌شود، گفت: بنده آمار روزانه ۲ هزار سقط جنین مشروع و از نوع حلال زادگی را نه تایید و نه تکذیب می‌کنم ولی بشدت نیازمند راهکارهای علمی جهت کاهش آنها هستیم. بخاطر نبودن شاکی، مستندات متقن و نداشتن قرائن قابل استناد برخورد با عوامل سقط جنین دشوار است.

در ادامه این نشست جمعی از اساتید دانشگاهی استان قم به بیان دغدغه و مطالب خود در خصوص مباحث مختلف قضایی و محاکم عمومی پرداخته و رییس دیوان عالی کشور نیز به سوالات اساتید دانشگاه‌های قم پاسخ داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.