کد خبر : 2995
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردین 1402 - 12:59

تشریح فعالیت کمیته فرهنگی قرارگاه ۱۹ دی قم در قالب طرح کریمه اهل‌بیت(س)

تشریح فعالیت کمیته فرهنگی قرارگاه ۱۹ دی قم در قالب طرح کریمه اهل‌بیت(س)
مسئول کمیته فرهنگی قرارگاه 19 دی استان قم گفت: استفاده از ظرفیت مبلغان خواهر و برادر حوزوی، اقامه نماز در مراکز تجاری و تبلیغات محیطی پیرامون ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را از اقدامات این کمیته در قالب طرح کریمه اهل‌بیت(س) یادکرد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام وحدتی در گفت‌وگویی با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های این کمیته در قالب طرح کریمه اهل‌بیت(س)، بیان داشت: قبل از آغاز این طرح با هماهنگی و فعالیت‌های انجام‌شده، زمینه مطلوبی جهت اقدامات فرهنگی فراهم شد.
مسئول کمیته فرهنگی قرارگاه ۱۹ دی استان قم اضافه کرد: در همین رابطه برای استفاده از ظرفیت مبلغین روحانی ارتباطات خوبی با حوزه علمیه خواهران و برادران شکل گرفت تا از حضور مشاوران و مبلغان روحانی در این طرح با مشارکت دفتر تبلیغات و اداره کل تبلیغات اسلامی استفاده شود.
وی اقامه نماز جماعت در مراکز تجاری را از اتفاقات شایسته این طرح یادکرد و اظهار داشت: به‌رغم برخی کمبودها و کم‌کاری‌ها در ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت برپایی نماز جماعت، با همراهی کنشگران اجتماعی زمینه برای اقامه نماز در برخی مراکز تجاری شاخص شهر فراهم‌شده است.
مسئول کمیته فرهنگی قرارگاه ۱۹ دی استان قم با اشاره به استقرار آمرین معروف در مراکز تجاری و پاساژهای شهر، اظهار داشت: در این خصوص نیز همکاری و همراهی‌های خوبی با مشارکت ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان در احیای این فریضه فراموش‌شده انجام‌گرفته است.
وحدتی نژاد برگزاری جلسات توجیهی اتحادیه و اصناف را از اقدامات دیگر این کمیته در قالب این طرح یادکرد و تصریح کرد: در این حوزه نیز با فعالان اتحادیه آرایشگرها و صنف پوشاک جلساتی برگزار و مباحث و دغدغه‌های مهم منتقل شد.
وی اظهار داشت: همچنین در خصوص تبلیغات فضای مجازی واحدهای تجاری نیز گفت‌وگوهای سازنده‌ای با همراهی اتاق اصناف با کسبه استان صورت گرفت؛ یکی از دغدغه‌های مهم این کمیته مشخص کردن یک مسئول فرهنگی در تمام مراکز و بازارچه‌های تجاری است.
مسئول کمیته فرهنگی قرارگاه ۱۹ دی استان قم ادامه داد: فضاسازی محیطی نسبت به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و نظارت بر چگونگی اجرای آن از ابتدای اجرای این طرح موردتوجه بوده و نسبت به فضاسازی‌های غیر مرتبط با فضای شهر مقدس قم، عید نوروز و تقارن آن با بهار قرآن تذکرات لازم داده‌شده است.
وحدتی نژاد بابیان اینکه فضای کلی صنوف بخصوص در مجتمع و مراکز تجاری در خصوص موضوع عفاف و حجاب تغییرات مطلوبی در نوروز سالجاری داشت، عنوان کرد: این کمیته همچنین در برگزاری ایستگاه‌های فرهنگی اجتماعی در ورودی‌های شهر قم پیگیری‌های لازم را با مشارکت شهرداری قم انجام داده است.
مسئول کمیته فرهنگی اجتماعی قرارگاه ۱۹ دی استان قم اظهار داشت: نظارت بر محله‌ها و ورودی شهرها، استفاده از ظرفیت کنشگران اجتماعی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، توسعه و توجه به ورزش در ماه و غیره نیز اقدامات قابل‌توجهی با همکاری نهادها و کمیته‌های متولی صورت گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.