کد خبر : 15548
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 خرداد 1403 - 18:51

نمایش واقعه غدیر خم در ۵ نقطه قم اجرا می‌شود

نمایش واقعه غدیر خم در ۵ نقطه قم اجرا می‌شود
دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیر گفت: قرارگاه مردمی اربعین قم برای نخستین بار، بازسازی و نمایش واقعه تاریخی غدیر خم را به مدت ۵ روز متوالی در ۵ منطقه قم اجرا خواهد کرد.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ مهدی قربانی کرم در نشست خبری واقعه بازسازی غدیر که امروز در سالن ورزش و جوانان استان قم برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: قرارگاه مردمی اربعین چند سالی است که در واقعه غدیر ورود کرده و بازسازی واقعه غدیر خم در قم و چند استان مختلف انجام شده است.

دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیر بیان کرد: بازسازی واقعه غدیر در ابعاد بسیار گسترده برای اولین‌بار قرار است در چند نقطه قم انجام گیرد به این‌صورت که ۵ روز در ۵ منطقه قم اجرای این امر عظیم را خواهیم داشت.
وی تشریح کرد: اولین اجرا فردا در منطقه دو، بلوار بنی‌فضل برگزار می‌شود، دومین اجرا در روز جمعه، منطقه شش، ابتدای بلوار شهید طهرانی مقدم، سومین اجرا روز شنبه، منطقه یک، خیابان شهید فراشاهی، چهارمین مراسم یک‌شنبه، منطقه ۵ در شهر قائم و پنجمین مراسم روز دوشنبه منطقه ۸، پردیسان برگزار خواهد شد و ساعت مراسم از ۱۷:۳۰ آغاز و تا ۱۹:۳۰ پایان پیدا می‌کند.
قربانی‌کرم تشریح کرد: اجراهای مختلف سخنرانی، گروه‌های سرود، مداحی در یک ساعت ابتدای برنامه صورت می‌گیرد و یک ساعت پایانی بخش نمایش اجرایی بازسازی واقعه غدیر انجام می‌شود.
دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیر مطرح کرد: این نمایش به‌صورت میدانی است و ۳۰ نفر بازیگر اصلی دارد و ۳۰۰ نفر نقش سیاهی لشگر دارند که شامل سه کاروان پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی (ع) و ابوسفیان می‌شود که به هم ملحق می‌شوند.
وی تاکید کرد: یک میدان خاکی وسیع برای این‌کار نیاز بود که سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و شهرداران منطقه کمک کردند و در اختیار قرارگاه مردمی گذاشتند و در کنار آن هماهنگی و نیازمندی‌های دیگری لازم بود که سپاه و فرماندهان حوزه‌ها کمک کردند و از ۳۰۰ نیرو در سیاهی لشگر از بسیجیاناستفاده شد.

قربانی کرم بیان کرد: بازیگران نقش اصلی، همه از دوستان بسیجی و جهادی هستند که به‌صورت فی سبیل الله در ایفای این امر با تمام ظرفیت خود مشارکت کردند و اکثریت برنامه‌ریزی به‌صورت مردمی بوده، است.

دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیر عنوان کرد: سه طاقه پارچه خریداری شد و طبق فراخوانی که داده شد به خانواده هایی که علاقه‌مند بودند برای دوخت پرچم تحویل داده شد، همچنین در حوزه لباس بازیگران، تعزیه خوانان کل استان لباس خود را به دوستان بازیگر اهدا کردند و در بخش احشام نیز مردم کمک کردند.

وی تاکید کرد: مردم با بذل مال، جان و امکانات خود در مسیر اهلبیت(ع) زندگی خود را بیمه می‌کنند، در بخش حمایت‌های معنوی و لجستیک نیز با ظرفیت تمام، سپاه در کنار این امر بود و هیچ احساس تنهایی و کمبودی وجود نداشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.