کد خبر : 15365
تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1403 - 21:17

کافی شاپ‌های بدون مجوز در قم تعطیل می‌شوند

کافی شاپ‌های بدون مجوز در قم تعطیل می‌شوند
دبیر ستاد استانی امر به معروف و نهی از منکر گفت: یکی از چالش‌های استان، فعالیت کافی شاپ‌های فاقد مجوز و پروانه است که مشکلات فرهنگی متعددی به همراه دارند.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ دبیر ستاد استانی امر به معروف و نهی از منکر در جلسه امروز این ستاد با اعلام این خبر گفت: یکی از چالش‌های استان، فعالیت کافی شاپ‌های فاقد مجوز و پروانه است که مشکلات فرهنگی متعددی به همراه دارند.

حجت الاسلام کرباسی با اشاره به فرایند صدور مجوز برای صنف آبمیوه بستنی و کافی شاپ گفت: مسیر صدور مجوز برای واحد‌های کافی شاپ باید اصلاح شود چرا که حجم و تراکم کافی شاپ‌ها در برخی مناطق بسیار زیاد است و آثار نگران کننده روی بافت محلات خواهد گذاشت.

کافی شاپ‌های بدون مجوز در قم تعطیل می‌شوند

آیت الله سعیدی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این جلسه گفت: اگر متولیان توسط ضابطین به درستی توجیه شده و آگاهی کسب کنند مشکلات تا حد زیادی رفع می‌شود.

وی افزود: ضابطان و مجریان امر به معروف و نهی از منکر باید متخلفان را همچون فرزندان خود بدانند و در خصوص مشکلات و ناهنجاری‌ها آنها را دعوت کرده و نکات لازم را توضیح دهند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بر غنیمت شمردن فرصت خدمت توسط مسئولین تاکید کرد و گفت: مسئولینی که در کسوت امور هستند باید کاملاً متوجه جایگاه و مسئولیت خود باشند و به گونه‌ای عمل کنند که در پایان فرصت خدمت دچار پشیمانی نشوند.

کافی شاپ‌های بدون مجوز در قم تعطیل می‌شوند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم برخورد و مقابله با فرهنگ غرب تاکید کرد و گفت: برخی تغییرات در حال تحمیل سبک زندگی غربی به ماست و ما باید تغییرات ناگزیر فرهنگی را بومی‌سازی کنیم.

حجت الاسلام ذوالنوری رشد فزاینده کافی شاپ‌ها و اقبال و استقبال نسل جوان و نوجوان از این مراکز را یکی از مصادیق تغییر سبک زندگی عنوان کرد و گفت: باید نظام صنفی، هنجار‌ها و باید و نباید‌های صنف کافی شاپ را مشخص کند و بر فعالیت این واحد‌ها نظارت مستمر داشته باشد.

وی افزود: فضای کافی شاپ‌ها و محتوای ارائه شده در این واحد‌های صنفی باید دستورالعمل‌های روشنی داشته باشد.

کافی شاپ‌های بدون مجوز در قم تعطیل می‌شوند

استاندار قم نیز بر لزوم پررنگ شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پرداخت و گفت: امروز ما شاهد موارد و ناهنجاری‌هایی هستیم که نیاز به امر به معروف و نهی از منکر دارد و باید تا این امور شایع نشده اند از آنها جلوگیری شود.

آقامیری بر مصوبه اخیر دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و گفت: خواهرانی که در تمام دستگاه‌های اجرایی استان شاغل هستند، موظفند با حجاب برتر یعنی چادر در محل کار و خدمت خود حاضر شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.