کد خبر : 15537
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 خرداد 1403 - 11:37

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم مطرح کرد:

افتتاح مجموعه‌های مختلف در راستای شور و نشاط اجتماعی

افتتاح مجموعه‌های مختلف در راستای شور و نشاط اجتماعی
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از افتتاح مجموعه‌های مختلف در سطح شهر در راستای ایجاد شور و نشاط اجتماعی خبر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ پیام جوادیان در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از پروژه‌های شهری قم در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای بحث توسعه اماکن رفاهی تفریحی و گردشگری در سطح شهر و ایجاد شور و نشاط اجتماعی مجموعه ارگ شمعدانی با مشارکت بخش خصوصی و زیر نظر شرکت دانش‌بنیان افتتاح شد.
وی ادامه داد: این مجموعه به مساحت حدود ۶ هزار مترمربع قبلاً باغ پرندگان در آن ایجاد شده بوده و تعدادی هم حیوانات باغ‌وحش به‌صورت غیراستاندارد در آن نگه‌داری می‌شد و مکانی در حد انبار دپوی بوستان بود و وضعیت بسیار نامطلوبی داشت.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اینکه جای مجموعه سنتی، فرهنگی و میراثی در سطح شهر خالی بود، گفت: حدود یک سال و اندی تا آمادگی کامل مجموعه ارگ شمعدانی زمان برده شده و در حال حاضر آبرویی هست برای شهر قم که می‌تواند یکی از مراکز بسیار جذاب در گردشگری سنتی و فرهنگی باشد.
وی اضافه کرد: میزان سرمایه‌گذاری که اینجا انجام شده بالای دویست میلیارد ریال هست و خود وسایلی و مصالحی که در تجهیز استفاده شده بر اساس سه طرح اولیه سنتی و فرهنگی و گردشگری بودن مجموعه به‌صورت کامل در نظر گرفته شده است.
جوادیان با اشاره به اینکه نوع قرارداد این مجموعه bolt هست گفت: یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مجموعه کاشت گیاهان دارویی است و علاوه بر اینکه یک مجموعه گردشگری و میراثی است باغ گیاهان دارویی نیز شناخته می‌شود و بالای ۱۶۰ گونه از گیاهان دارویی مرسوم برای دمنوش‌، شربت در ‌آن کاشته شده است.
وی تصریح کرد: یکی از قسمت‌های جذاب مجموعه، گلخانه‌ای است که کامل اختصاص‌داده‌شده برای عرضه محصولات دارویی، قسمت حکیم‌خانه که یکی از پزشکان طب سنتی در آنجا مستقر می‌شود و نسبت به ویزیت و تجویز و فروش داروهای گیاهی اقدام می‌کند.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: بخش دیگر مجموعه سیاه‌چادری است که به‌صورت کاملاً طبیعی از پشم بز خریداری شده و جنبه سنتی بسیار زیبایی به مجموعه می‌دهد، قیمت‌هایی که بابت خدمات عرضه می‌شود نیز متعادل و نسبت به شهر پایین‌تر است تا مردم به‌راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.
جوادیان با اشاره به مجموعه‌های فعال در بوستان علوی تشریح کرد: سال ۱۳۹۴ در این بوستان غیر از خود عرصه پارک چیزی وجود نداشت، اما در حال حاضر سورتمه ریلی و تله سیژ دارد که در سال ۱۳۹۵، ۵۰۰ میلیون تومان خریداری شد و در حال حاضر هم در اختیار شرکت عمران معصومیه از شرکت‌های وابسته به شهرداری است.
وی ادامه داد: شهربازی بوستان علوی سال‌ها به‌خاطر مسائل حقوقی تعطیل بود که راه‌اندازی شد، مجموعه پذیرایی ایلیات و  مجموعه بازی‌های هیجانی همچون پینت بال، فوتبال‌دستی، مینی گلف که در کنار این مجموعه است را در حال حاضر این بوستان را به یک قطب گردشگری تبدیل کرده است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم به دیگر خدمات شهرداری در شهر اشاره کرد و گفت: از اماکن دیگری که راه‌اندازی شده بوستان هزارهکتاری است که یکی از افتخارات شهر قم محسوب می‌شود و برنامه شهرداری هست که تمامی این‌ها به‌صورت کامل کف‌سازی شود به‌عنوان نمونه بوستان خضر نبی با مساحت ۵۰۰ و چهل هزار مترمربع یعنی ۵۴ هکتار که در کشور بی‌نظیر است.
وی بیان کرد: با وجود باغ پرندگان، بوستان کوثر بوستان زائر، شهر قم قطب گردشگری ملی خواهد شد، شهربازی بوستان غدیر که یک سال و اندی پیش به بهره‌برداری و افتتاح رسید نیز مجموعه درخور و شایسته‌ای است و در حال حاضر سه شهربازی در شهر قم وجود دارد.
جوادیان به بوستان فدک اشاره کرد و گفت: این بوستان دارای یک شهربازی نوستالژی بود که در اختیار شهروندان قرار گرفت و با استقبال بسیار زیاد مردم مواجه شد؛ مجموعه باغ پرندگان، مجموعه پارک آبی آب‌وتاب، مجموعه قایق‌رانی و ورزش‌های آبی بوستان جوان که مقداری مغفول مانده از بحث تبلیغات شهری و باید در بحث و گسترش این امر کمک شود تا مردم بتوانند از قایق‌رانی و ورزش‌های آبی که در بوستان جوان هست استفاده کنند.
وی در خصوص مجموعه‌های در حال ساخت ابراز کرد: باغ گیاه‌شناسی بزرگ شهر قم که در مراحل ساخت است یک مجموعه فاخر علمی آموزشی پژوهشی است که در حال انجام است و پروژه زیپ‌لاین و پل معلق بوستان کوثر و مجموعه کارتینگ بوستان غدیر که با تغییر بهره‌برداری به‌صورت کامل در حال به‌روزرسانی هست و به‌زودی در اختیار مردم و علاقه‌مندان به کارتینگ قرار می‌گیرد.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: مجموعه کارتینگ بوستان غدیر، قابل‌تبدیل به یک مجموعه بین‌المللی است که می‌تواند مسابقات بین‌المللی در آن برگزار شود و مجموعه دیگر نیز بحث پذیرایی بوستان غدیر هست که شامل رستوران و مجموعه سنتی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.