کد خبر : 6443
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 تیر 1402 - 16:07

آیت الله حسینی بوشهری:

عملکرد دیپلماسی دولت سیزدهم امید بخش است

عملکرد دیپلماسی دولت سیزدهم امید بخش است
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: خوشبختانه حرکت جدیدی در حوزه دیپلماسی آغاز شده و دولت سیزدهم از نگاه محدود به غرب عبور کرده و نگاه وسیع‌تری را ترسیم نموده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با بیان اینکه سیاست دولت در دیپلماسی فراگیر تأمین کننده منافع کشور است افزود: پیام دیپلماسی فراگیر به غرب این است که ما در عملکرد شما متوقف نمی‌شویم و از ظرفیت سایر کشور‌ها به منظور تأمین منافع داخلی استفاده می‌کنیم.

امام جمعه قم افزود: پیام دیگر دیپلماسی فراگیر به غرب این است که اگر دست از اقدامات خصمانه خود بردارید، حاضریم شرایط جدیدی را ایجاد کنیم؛ اما اگر به این اقدامات ادامه دهید، دیپلماسی ما محدود به شما باقی نخواهد ماند.

وی با اشاره به رابطه سیاست خارجی و شرایط داخلی کشور، خاطر نشان کرد: رابطه تنگاتنگی میان دیپلماسی خارجی و شرایط داخلی کشور وجود دارد؛ به این معنا که اگر دیپلماسی روند مثبتی داشته باشد، نتایج آن در داخل کشور بروز می‌کند و از طرف دیگر اگر شرایط داخلی کشور با ثبات باشد، تعامل دیگر کشور‌ها با جمهوری اسلامی، تعامل سازنده‌تری خواهد بود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر تقویت ارتباط سازنده با همسایگان، از رایزنی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در ارتباط با کشور‌های منطقه ابراز خرسندی کرد و افزود: مردم نیز از این ارتباطات گرم و سازنده با کشور‌های منطقه در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی، استقبال می‌کنند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار، دکتر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گزارشی از وضعیت دیپلماسی کشور در حوزه‌های مختلف از جمله روند مذاکرات و تحولات منطقه ارائه کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.