کد خبر : 14992
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 9:05

اهتمام دادگستری استان قم به اجرای قانون ملی مبارزه با دخانیات

اهتمام دادگستری استان قم به اجرای قانون ملی مبارزه با دخانیات
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم با اشاره به اینکه اجرای قانون مبارزه با دخانیات مطالبه عمومی است، گفت: مدیران مدارس و مراکز آموزش در شعاع ۱۰۰ متری هر مدرسه‌ای مرکز عرضه دخانیات را مشاهده کردند به این معاونت اعلام کنند تا طی ۲۴ ساعت برخورد لازم انجام شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سعید کاویانی که در دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت بیان کرد: با توجه به تقاضا، پیام‌ها و مکاتباتی که برای مجموعه معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ارسال شد، جمع بندی این است که اجرای قانون جامع ملی مبارزه با دخانیات یک مطالبه عمومی است و عزم ما برای عملیاتی شدن این قانون به‌صورت جدی و به هر نحو ممکن است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم در ادامه افزود: در این خصوص براساس تصویب ماده ۱۰ تا ۱۴ قانون ملی مبارزه با دخانیات هماهنگی‌های لازم با استانداری، نیروی انتظامی و اتاق اصناف انجام شده و تیم‌های ویژه ساماندهی شده و از هفته آتی که هفته مبارزه ملی با دخانیات است بر اساس این قانون، با هر نوع علائم و مظاهر تبلیغات دخانیات برخورد کرده و شعبه ویژه تعزیرات تاسیس شده که به‌صورت فوق‌العاده به این جرایم رسیدگی شود.

کاویانی اظهار کرد: سامانه سجا و معاونت پیشگیری از وقوع جرم به‌صورت ۲۴ ساعته گزارشات مردمی را دریافت می‌کند و بویژه تقاضامندیم از روسای آموزش و پرورش و مدارس و مراکز آموزش که در شعاع ۱۰۰ متری هر مدرسه ای مرکز عرصه دخانیات را مشاهده کردند به معاونت اعلام کنند تا ۲۴ ساعت بعد اقدام خواهد شد.

وی در پایان گفت: اجرای ماده ۱۰ تا ۱۲ قانون جامع ملی مبارزه با دخانیات، به فروش زیر ۱۸ سال و شعاع ۱۰۰ متری مراکز فرهنگی آموزشی می‌پردازد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.