کد خبر : 8544
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1402 - 13:45

رویداد ملی هجرت ٢٢ تا ٢۵ شهریورماه در دانشگاه قم برگزار می‌شود

رویداد ملی هجرت ٢٢ تا ٢۵ شهریورماه در دانشگاه قم برگزار می‌شود
دبیر سومین رویداد ملی هجرت گفت: تلاش بر این است که مبتنی بر الگوهای اقتصادی، بومی و فرهنگی ایران به یک چهارچوب و فناوری اجتماعی متفاوتی به مسئله نقش آفرینی زنان در حوزه اقتصاد برسیم تا زنان جامعه ضمن حفظ نقش‌های اساسی خود بتوانند در بیرون از خانه نیز بدون دچار شدن به آسیب‌های نظام سرمایه‌داری موثر باشند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ علی سعیدی دبیر سومین رویداد ملی هجرت و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم در نشست خبری سومین رویداد ملی هجرت عنوان کرد: اولین رویداد هجرت سال گذشته تحت عنوان هجرت اشتغال آفرینی ویژه برادران برگزار شد و تلاش بر این بود که ضمن نقد رویکردهای سرمایه داری و رویکردهای ترغیب مسئله اشتغال و کارآفرینی بتوان یک الگوی بومی برای اشتغال آفرینی در واحدهای کوچک مقیاس مردمی عدالت بنیان ارائه شود.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی رویداد از ابتدای سال جاری آغاز شد و جلسات متعدد محتوایی با کارشناسان حوزه‌های اقتصادی و مسائل زنان برگزار شد و در آن الگوهای متعددی که امروزه وجود دارد برای نقش آفرینی زنان در اقتصاد، اشتغال و کارآفرینی مطرح و نقدهای وارد به این موضوعات جمع آوری شد.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم افزود: در نتیجه تلاش بر این امر شد که مبتنی بر الگوهای اقتصادی، بومی و فرهنگی ایران به یک چهارچوب و فناوری اجتماعی متفاوتی به مسئله نقش آفرینی زنان در حوزه اقتصاد برسیم تا زنان جامعه ضمن حفظ نقش‌های اساسی خود بتوانند در بیرون از خانه نیز بدون دچار شدن به آسیب‌های نظام سرمایه‌داری موثر باشند.

وی بیان کرد: حمایت‌های مادی و معنوی نیز در این راستا از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، مؤسسه بانوی تمدن ساز و مؤسسه اندیشکده مقصد با رایزنی‌های انجام شده صورت گرفت تا بتوان رویداد را  به صورت گسترده تر برگزار کرد.

دبیر سومین رویداد ملی هجرت ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های زمانی فصل تابستان و ماه محرم و صفر برنامه برگزاری رویداد ملی هجرت در بازه زمانی ٢٢ تا ٢۵ شهریور برگزار خواهد شد.

وی گفت:  ظرفیت حدودی این رویداد ۴٠٠ نفر از بانوان، دانشجویان و طلاب فعال قرار داده شده و در طی برگزاری این رویداد امکاناتی تدارک دیده شده تا بانوان بتوانند راحت‌تردر این رویداد شرکت کنند.

سعیدی اضافه کرد: از ٣٠ مردادماه تبلیغات و ثبت نام رویداد ملی هجرت انجام شده و تا ١٠ شهریور ماه ادامه دارد تا کنون حدود ۵٠٠ نفر در سایت ثبت نام نموده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: در پایان افراد می‌توانند برای اطلاع بیشتر از روند رویداد، محتوا و اساتید به سایت hejrat3.ir مراجعه نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.