کد خبر : 3096
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردین 1402 - 8:23

ایجاد ۲۰ هزار شغل طی سال گذشته در قم

ایجاد ۲۰ هزار شغل طی سال گذشته در قم
معاون اقتصادی استاندار قم از احیای 62 واحد تولیدی راکد و ایجاد 20 هزار شغل در سال گذشته خبرداد و گفت: سال 1400 حدود 200 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شد که این آمار در سال گذشته به هزار و 400 میلیارد تومان افزایش یافت.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ محسن امیدیان معاون اقتصادی استاندار قم ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه و تولیت آستان مقدس قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه افزایش پایه پولی کشور از عوامل اصلی تورم است، گفت: ما رشد پایه پولی را از ۴۳.۴ به ۲۵ کاهش دادیم و در حوزه فعالسازی واحدهای راکد در استان قم ۶۲ واحد را که در سال‌های قبل از مدار تولید خارج شده بود احیا کردیم.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت اهتمام جدی نسبت به فعالسازی همه ظرفیت‌های اقتصادی کشور است، گفت: در حوزه اشتغال به آنچه تعهد داشتیم عمل کردیم و سال گذشته حدود ۲۰ هزار شغل با اختصاص منابع قرض الحسنه در استان ایجاد کردیم.

معاون اقتصادی استاندار قم افزود: بر اساس نرخ رشد فصلی، پیش بینی نرخ رشد سال گذشته بین ۴ تا ۵ است و این در حالی است که از سال ۹۴ تا ۱۴۰۰ مجموع نرخ رشد این ۶ سال به این عدد نمی‌رسید.

وی ادامه داد: ما در سال ۱۴۰۰ که اعتباراتش در بودجه سال ۹۹ دیده شوده بود حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار قرض الحسنه دادیم ولی در سال ۱۴۰۱ دولت بالغ بر هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار قرض الحسنه در استان قم تخصیص داد که رشد قابل توجهی است

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.