کد خبر : 4399
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اردیبهشت 1402 - 9:32

به همت بسیج سازندگی قم انجام شد؛

بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی روستای جوزه قم

بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی روستای جوزه قم
مسئول بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم از بهره برداری نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی روستای جزوه در قالب طرح جهاد روشنایی خبر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛  علیرضا ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به طرح جهاد روشنایی، عنوان کرد: در قالب این طرح احداث نیروگاه‌های خورشیدی ۵ کیلووات در مناطق محروم در دستور کار بسیج سازندگی استان‌ها قرارگرفته است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) استان قم گفت: کمک به تأمین پایدار برق استان یکی از اهداف عمده این طرح است؛ قم به دلیل شرایط اقلیمی ظرفیت بالایی در توسعه نیروگاه‌های خورشیدی دارد.
ایراندوست اظهار داشت: کمک به معیشت و درآمد زایی اقشار کم برخوردار هدف دیگر این طرح است و برق تولیدی این نیروگاه‌ها توسط شرکت توزیع نیروی برق خریداری و به‌حساب متقاضیان واریز می‌شود.
مسئول بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) استان قم ادامه داد: همچنین با توجه به مباحث پدافند غیرعاملی، توسعه نیروگاه‌های خورشیدی می‌تواند برخی تهدیدات احتمالی در شرایط بحران را مدیریت کند.
ایراندوست، تصریح کرد: در حالی وضعیت تابش خورشید در ایران بهتر و مطلوب‌تر از بسیاری از کشور‌های اروپایی است که تعداد نیروگاه‌های خورشیدی در این کشور‌ها بسیار بیشتر از ایران است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.