کد خبر : 5334
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 خرداد 1402 - 17:03

تحقق تنها چهل و هشت درصد تعهدات بانک‌های قم در قالب تسهیلات

تحقق تنها چهل و هشت درصد تعهدات بانک‌های قم در قالب تسهیلات
مدیرکل سازمان صمت قم در جلسه‌ی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: بانک‌ها در سال گذشته فقط چهل و هشت درصد از تعهدات خود را درقالب تسهیلات رونق تولید پرداخت کرده اند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ اکبر ابدالی مدیرکل سازمان صمت قم با اشاره به اینکه سال گذشته سهم بانک‌ها در قالب تسهیلات تولید هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان بود که فقط ۴۸ درصد آن محقق شد گفت: سهم بانک‌های دولتی و خصوصی در قالب تسهیلات رونق تولید در بخش‌های کشاورزی صنعتی و گردشگری برای امسال دو هزار و هفتصد و پنجاه میلیارد تومان در نظر گرفته شده که امیدواریم با همکاری بانک‌ها محقق شود.

وی با اشاره به اینکه رشد تولید مستلزم تزریق نقدینگی به واحد‌های تولیدی است افزود: نقدینگی که به واحد‌های تولیدی تزریق می‌شود باعث تورم نیست بلکه تورم را مهار می‌کند و تولید را رونق می‌دهد.

مدیرکل سازمان صمت قم گفت: چند ماهی هست که تسهیلات بخش تولید با چالش مواجه شده و از بانک‌های استان انتظار همراهی بیشتری داریم.
اکبر ابدالی همچنین از تشکیل کارگروه نظارت بر تسهیلات پرداختی سال گذشته خبر داد و افزود: طبق آمار گزارش شده از این کمیته با ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده به بیست سه واحد تولیدی، برای ۲۳۶ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از این تسهیلات، تسهیلات سرمایه در گردش است که برای حفظ اشتغال موجود در واحد‌های تولیدی پرداخت شده و این نظارت‌ها به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

در این جلسه همچنین وضعیت بیست و سه شرکت در بخش زیرساختی، مالیاتی و تسهیلات بانکی بررسی شد و دستور پیگیری صادر شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.