کد خبر : 6606
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 تیر 1402 - 8:37

توصیه‌های مراجع تقلید به فرمانده جدید انتظامی استان قم

توصیه‌های مراجع تقلید به فرمانده جدید انتظامی استان قم
مراجع و علمای حوزه علمیه در دیدارهای جداگانه‌ای نسبت به تقویت رابطه بین مردم و پلیس و همچنین توجه مسایل فرهنگی تاکید کردند.
به این خبر امتیاز دهید

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در این دیدار با توجه به سرمایه گذاری دشمنان بر ایجاد معضلات اخلاقی و فرهنگی در شهر قم، هوشیاری مردم را در این گونه موارد مهم برشمرده و افزود: دشمن تلاش دارد تا با نفوذ در مسائل فرهنگی، در کشور و به خصوص شهر قم ناامنی ایجاد کند که هوشیاری مردم سبب می شود، موفق نشوند.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی باید با تدبیر به گونه ای برخورد کند که نه متهم به خشونت شود و نه آزادی مطلق را در پی داشته باشد.

وی مشکلات اقتصادی و معیشتی را از عوامل اصلی در معضلات اخلاقی و فرهنگی جامعه دانسته و عنوان کرد: باید تا حد ممکن آسیب های اقتصادی کاهش یابد. متأسفانه مسئولان آنگونه که باید و شاید نتوانسته و یا نخواسته اند که مشکلات اقتصادی را برطرف نمایند.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه وجود اقوام و ملیت های مختلف در شهر قم را سبب تغییر بافت جمعیتی قم دانسته که باید توجه ویژه به آن داشت.

وی دسترسی آسان و گذرگاه مواد مخدر بودن را از دیگر معضلات شهر قم دانسته و بر ضرورت برنامه ریزی قوی تأکید کرد.

استاد حوزه علمیه قم فعالیت فرهنگی و معنوی را از جمله وظایف نیروی انتظامی دانسته و افزود: نیروی انتظامی علاوه بر دستگیری سارقان و قاتلان، در مسائل فرهنگی نیز باید تأثیرگذار باشد.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان این دیدار یادآور شد: خدمت در شهر قم را به عنوان خدمت در مرکز جهان اسلام بدانید و از وجود بارگاه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و مسجد مقدس جمکران و حوزۀ علمیه در پیشبرد کارهایتان کمک بگیرید.

راه و مکتب امام حسین«ع» ترویج شود

آیت الله‌ جعفر سبحانی از مراجع تقلید نیز در دیدار فرمانده جدید انتظامی استان قم با اشاره به آیه ۱۰۴ سوره آل عمران اظهار داشت: خداوند در قرآن می فرماید: «وَلْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّهٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ ۚ وَ أُولَٰئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» در اسلام دو نوع امر به معروف داریم؛ یکی امر به معروف عمومی است که برای همه افراد جامعه لازم است که امر به معروف کنند و آن امر به معروف لسانی است که دارای شرایطی است. دیگری امر به معروفی است که طبق سخن امام صادق (ع) برعهده زمامداران و کسانی است که قدرت در اختیارشان است.

وی با بیان اینکه مدینه فاضله تنها در زمان پیامبر اکرم (ص) تحقق یافت، افزود: هیچ جامعه ای مدینه فاضله نیست و مشکلاتی داشته است بنابراین کشور نیازمند قوه انتظامی برای مقابله با فساد است.

استاد حوزه علمیه قم بر ضرورت انسجام دستگاه‌های حکومتی و اجرایی تاکید کرده و گفت: جامعه مانند ماشین است که باید تمام ارکان آن با یکدیگر هماهنگ باشند.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا سبب خلوت شدن منبر و مساجد گردید، ابراز داشت: با رفع این بیماری روحانیت باید وظیفه خود را در تبلیغ دین انجام دهد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اعزام چند هزار مبلغ از حوزه علمیه در ماه محرم امسال به سرتاسر کشور اظهار داشت: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد تداوم راه امام حسین (ع) است که باید ترویج شود.


نهادهای فرهنگی باید بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب عمل کنند

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با تأکید بر لزوم افزایش محبوبیت پلیس در جامعه اظهار داشت: باید تلاش شود تا اطمینان عمومی نسبت به پلیس افزایش پیدا کند و این به کارکرد پلیس بازمی‌گردد.

امام جمعه قم با اشاره به تلاش‌های دشمنان در جهت کمرنگ کردن رابطه مردم با دین و ارزش‌ها خاطر نشان کرد: در شهرهایی که هویت دینی و مذهبی بیشتری دارند و جایگاه‌هایی همچون بقاع متبرکه و مرجعیت دینی حضور دارند، دشمنان برای کمرنگ کردن رابطه مردم با دین و ارزش‌ها و در شرائط فعلی، برای از بین بردن عفاف و حجاب، سرمایه گذاری بیشتری انجام می‌دهند و حتی گروه‌هایی را برای عادی سازی برخی ناهنجاری‌ها روانه این شهرها می‌کنند.

وی تقویت هم‌افزایی و هماهنگی بین دستگاه‌های مسئول را عامل عقب نشینی دشمنان ارزیابی کرد و بیان داشت: باید بین دستگاه‌های مسئول نظیر دولت، مجلس، دستگاه قضایی و انتظامی، هم‌افزایی و هماهنگی‌های لازم وجود داشته باشد و مأموریت‌ها و جایگاه‌ها مشخص شود تا در نتیجه، نیروهای پلیس در انجام وظیفه خود احساس دلسردی نکنند.

نهادهای فرهنگی باید بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب عمل کنند

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: نهادهای فرهنگی نیز باید بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب -مد ظله العالی-، از بیانیه گام دوم گرفته تا جهاد تبیین و مسئله اولویت تبلیغ، عمل کنند و اساساً رسالت اسلامی خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: مشکل اول دستگاه‌های فرهنگی، مشکل بودجه نیست؛ بلکه فعالیت‌های موازی و عدم وجود مرزبندی صحیح میان فعالیت‌هاست. بنابراین جبهه فرهنگی باید یک صدا باشند و تقسیم کار انجام دهند؛ چرا که اگر در کنار هم قرارگیرند و از اقدامات پلیس پشتیبانی کنند، نه تنها مسئله‌ای مانند حجاب بلکه سایر مسائل نیز قابل حل خواهد بود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه نقش مردم در حمایت از پلیس را مهم توصیف کرد و ابراز داشت: در مسئله عفاف و حجاب، نقش مردم بی بدیل است؛ چرا که اگر مأموران پلیس مردم را در کنار خود ببینند، در مواجهه با ناهنجاری‌ها با دلگرمی بیشتری به وظیفه خود عمل خواهند کرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.