کد خبر : 6006
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 تیر 1402 - 10:09

توصیه‌های مقام معظم رهبری در مورد مدارس غیردولتی

توصیه‌های مقام معظم رهبری در مورد مدارس غیردولتی
مقام معظم رهبری طی سالهای گذشته توصیه‌های متعددی در خصوص مدارس غیرانتفاعی داشته اند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ رهبر معظم انقلاب از زمان شکل گیری مدارس غیرانتفاعی توصیه هایی در این زمینه داشته‌اند که برخی از آنها را مرور می کنیم.

یک مطلب هم راجع به این مسائل مدارس موجود خودمان عرض بکنم. حالا مسئله آموزش‌ و پرورش طبق قانون اساسی و آن‌چنان‌که انسان درست فکر می‌کند، می‌فهمد، یک مسئله‌ حاکمیتی است؛ معنایش این نیست که حتما همه‌ بارَش باید بر دوش دولت باشد؛ لکن دولت باید در مسئله‌ آموزش‌وپرورش نقش‌آفرینی کند.
(۲/۱۳/ ۱۳۹۵)

اینکه ما مدارس دولتی را مدام تبدیل کنیم به غیرانتفاعی، معلوم نیست خیلی این یک کار پخته درستی باشد؛ حالا اسمش مدارس غیرانتفاعی است، اما بعضی از اینها مدارس انتفاعی است، نه غیرانتفاعی؛ با آن شهریه‌های کذایی که شنیده‌ام از بعضی‌ها می‌گیرند. سطح مدارس دولتی را بالا ببریم تا رغبت خانواده‌ها به این مدارس بیشتر بشود.
(۱۳۹۵/۲/۱۳)

ما در جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک اصل کلی مردم را موظف می‌دانیم که در کار فرهنگ مملکت و آموزش و پرورش مشارکت جدی، صمیمانه و حقیقی داشته باشند.
(۱۳۶۳/۷/۲۹)

اگر ارزش تعلیم و تربیت درست تشریح بشود بسیاری[از مردم به اهمیت مدرسه سازی پی می برند] و مردم بدانند که یکی از بالاترین ثواب‌ها این است که مدرسه بسازند، مراکز تربیت معلم بنا کنند، کمک‌های مالی به این قضیه بکنند، یقیناً سیل کمک‌های مردم سرازیر خواهد شد.
(۱۳۶۳/۲/۱۲)

مردم باید کمک به آموزش و پرورش را، کمک به ساختن مدرسه را مثل کمک به ساختمان یک مسجد و یا بالاتر از آن به عنوان یک کار مقدس بدانند.  ان شاء الله در این طرحی که آموزش و پرورش به مجلس خواهد داد تا به عنوان قانون تصویب شود، استفاده‌ از کمک مردم برای ایجاد آموزشگاه، یک جور مناسبی پیش‌بینی شود.مدارس خصوصی، مدارسی که مردم خیرخواه، مردم علاقه‌مند مایلند بسازند، این باید در این قانون گنجانده بشود.
(۱۳۶۵/۲/۱۱)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.