کد خبر : 15665
تاریخ انتشار : شنبه 9 تیر 1403 - 8:24

استاندار قم:

حداکثر مشارکت را در انتخابات قم لمس کردیم

حداکثر مشارکت را در انتخابات قم لمس کردیم
استاندار قم اعلام نتایج آرای انتخابات ریاست جمهوری از هر صندوق و شعبه‌ای را تخلف دانست و گفت: انتشار صورت‌جلسه هر صندوق در فضای مجازی قابلیت جرم انگاری دارد بنابراین مسئولان شعب اخذ رأی باید مراقب این جرم باشند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سید محمد آقامیری بامداد نهم تیرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: ما در قم حداکثر مشارکت را لمس کردیم و این جای افتخار و تشکر ویژه از علما، روحانیت و مرجعیت دارد که در جهاد تبیین نقش‌آفرینی کردند.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون تاریخ انتخابات هشتم تیرماه است و ما در نهم تیرماه نمی‌توانستیم رأی‌گیری داشته باشیم هر چند از نفرات آخری که قبل از ساعت ۲۴ در شعب حاضر بودند اخذ رأی انجام شده است.

استاندار قم گفت: با رعایت قانون درب صندوق‌ها با نظارت ناظران باز شده و بعد از شمارش آرا در ادامه کار، صورت‌جلسات تهیه، امضا و ارسال و در سامانه ثبت می‌شود و از تمام مسئولان شعب و صاحبان امضا درخواست دارم تا بارگذاری نهایی مدارک شعب را ترک نکنند.

وی افزود: هیچ شعبه‌ای حق اعلام نتیجه آرا را ندارد و ما طبق قانون باید به وزارت کشور اعلام کنیم تا آمار نهایی را وزارتخانه اعلام کند‌ و از هر شائبه‌ای جلوگیری شود.

آقامیری، اعلام نتایج آرا از هر صندوق و شعبه را تخلف دانست و گفت: انتشار صورت‌جلسه هر صندوق در فضای مجازی قابلیت جرم انگاری دارد بنابراین مسئولان شعب باید مراقب این جرم باشند.

استاندار قم گفت: فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و تمام ارکان استان حق انتشار آمار را ندارند و این بخش‌نامه برای استان اعلام شده است.

وی ضمن تقدیر از همه دست‌اندرکاران انتخابات ادامه داد: در این دوره از انتخابات هیچ مشکل خاصی در استان نداشتیم و انتخابات بدون حاشیه و مجللی توسط مردم فهیم قم رقم زده شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.