کد خبر : 11227
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 - 7:58

ابو شریف:

طوفان‌الاقصی شکاف یهودیان آمریکا و سرزمین‌های اشغالی را تعمیق بخشید

طوفان‌الاقصی شکاف یهودیان آمریکا و سرزمین‌های اشغالی را تعمیق بخشید
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به شکاف ایجاد شده بین یهودیان آمریکا و یهودیان ساکن در سرزمین‌های اِشغالی گفت: شکافی که بین این ۲ گروه از یهودیان ایجاد شده بود با شروع عملیات طوفان‌الاقصی عمیق‌تر شد، و این یکی از مؤلفه‌ها و نشانه‌های سقوط رژیم صهیونیستی است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ ناصر ابو شریف عصر دوشنبه در نشست تحلیلی طوفان‌الاقصی در سالن اجتماعات دانشگاه صنعتی قم طی سخنانی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همه مطالب را پیرامون مساله فلسطین مختصر و مفید بیان فرمودند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع فلسطین، برای کسانی که می‌خواهند آن را به خوبی بفهمند، حادثه بزرگی است، یادآور شد: برخی وقتی این مساله را تحلیل می‌کنند این کار را به دور از مولفه‌های دینی انجام می‌دهند، در حالی که مساله فلسطین یک مساله دینی است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران اظهار کرد: تصور نکنید صهونیست‌ها و دشمنان فلسطین بر اساس مسائل اقتصادی حرکت می‌کنند، مبنای کار آنان دینی است.

وی ادامه داد: سران رژیم صهیونیستی گرچه ملحد بودند و اعتقادی به خدا نداشتند، ولی صهیونیسم را بر اساس دین یهود بنا کرده‌اند.

ابوشریف تصریح کرد: مساله فلسطین فقط یک موضوع استعماری و تسلط بر یک سرزمین نیست، از لحاظ دینی بسیار عمیق است.

وی همچنین عملیات طوفان‌الاقصی را از بزرگترین عملیات‌های ضد صهیونیستی توصیف کرد و افزود: رژیم صهیونیستی به ضربه‌ای که در این عملیات غافلگیرانه به او وارد شد، معترف است.

وی با ذکر این نکته که رزمندگان مقاومت پیش از آغاز عملیات مذکور از نظر سیاسی تمام محاسبه‌ها را انجام داده بودند و به روشنی از حمایت کشورهای غربی از اسرائیل غاصب آگاهی داشتند گفت: طبق فرموده قرآن کریم، دشمن در چشم مومنان بسیار کوچک است، به همین دلیل بود که این نبرد سرنوشت ساز آغاز شد.

 

ابوشریف، عملیات رزمندگان مقاومت اسلامی بر علیه رژیم صهیونیستی را محصول یک برنامه‌ریزی خوب و از پیش طراحی شده عنوان کرد و گفت: در این عملیات به ۵۰ پایگاه اسرائیلی‌ها حمله شد، و تعداد زیادی از آنان به هلاکت رسیدند.

وی با فوق‌العاده خواندن طوفان‌الاقصی خاطرنشان کرد: این عملیات باعث ایجاد شوک در اسرائیلی‌ها شد و این رفتار دیوانه‌واری که این روزها از این رژیم می‌بینیم نیز ناشی از این عملیات است.

وی اظهار کرد: طوفان‌الاقصی آثار و نتایج راهبردی زیادی برای مقاومت در پی داشت، از جمله آنکه ثابت کرد، رژیم صهیونیستی قابل غرق شدن است و برای ماندن نیز نیازمند کمک هم‌پیمانانش است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی چون در آستانه سقوط و فروپاشی قرار گرفت، قدرت‌های بزرگ به کمک این رژیم شتافتند، و برغم تا بُن دندان مسلح بودن آن، تمام زاغه‌های مهمات و منابع پولی خود را در اختیارش قرار دادند، که بتواند اهداف خود را محقق کند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی با یادآوری اینکه قبل از آغاز طوفان‌الاقصی، یک دولت راستگرا در اسرائیل قدرت را در دست گرفته بود گفت: این موضوع باعث شده بود تا غرب حمایتش را از اسرائیل کمتر کند، رژیم صهیونیستی تنها به یک سَربار برای غربی‌ها تبدیل شده است.

وی گفت: یکی از نگرانی‌های صهیونیست‌ها این است که غربی ها دیگر آنها را شریک راهبردی خود ندانند از این رو دیوانه‌وار سعی می‌کنند قدرت‌نمایی کنند، اما این اقدام را بر اجساد زنان و کودکان بی‌دفاع غزه انجام می‌دهند.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین همچنین با بیان اینکه در رابطه یهودیان آمریکا با یهودیان مقیم سرزمین‌های اِشغالی نوعی شکاف به وجود آمده است گفت: عملیات هفتم اکتبر باعث شد که این شکاف بیش‌ازپیش بیشتر شود، رژیم صهیونیستی در آستانه سقوط قرار بگیرد و این یکی از مولفه‌ها و نشانه‌های سقوط رژیم در آینده به شمار می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه طوفان‌الاقصی در بُعد و جنبه اقتصادی و فن‌آوری ضربه جبران ناپذیری به رژیم اشغال‌گر قدس وارد کرده است گفت: اکنون شاهد فرار سرمایه از اسرائیل به سوی کشورهای غربی هستیم، و بر اساس تحلیل‌های ارائه شده از سوی کارشناسان، رژیم صهیونیستی تا چند ماهه آینده، با معضل کاهش شدید رشد اقتصادی مواجه خواهد شد.

ابوشریف با ذکر این مطلب که در حال حاضر نرخ رشد اقتصادی رژیم صهیونیستی ۱۱ درصد کاهش دارد گفت: کاهش ۲۰ درصدی شاخص بورس و پایین آمدن ۱۳ درصدی ارزش پول اسرائیل از پیامدهای عملیات مقاومت می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در فروش سلاح و انجام برنامه‌های امنیتی و نظامی نیز به شدت با مشکل‌های فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کند که این بر وضعیت اقتصادی آن تاثیر منفی گذاشته است.

ابو شریف، بیداری جهان اسلام را حاصل این عملیات ذکر کرد و گفت دشمن تلاش کرده بود در ۱۰ سال گذشته بافت اجتماعی کشورهای اسلامی را تجزیه کند و مساله قدس را به فراموشی بسپارد، ولی طوفان‌الاقصی مساله فلسطین را باردیگر به اولویت مهم جهان اسلام تبدیل کرد.

 

وی کشتار زنان و کودکان فلسطینی را یکی از دردناک‌ترین و خشن‌ترین جَنگ‌ها خواند و افزود: رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر، ۳۵ هزار تُن مواد منفجره در غزه ریخته، که معادل سه بمب اتمی است که آمریکا در جنگ جهانی دوم بر سر مردم ژاپن ریخت.

وی بیان داشت: فلسطین تا به حال ۱۲ هزار شهید تقدیم کرده، که ۶۰ درصد آنان زنان و کودکان هستند.

نماینده جهاد اسلامی با بیان اینکه در نتیجه حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه خون‌های زیادی ریخته شده است اضافه کرد: رژیم صهیونیستی در این اقدام‌های وحشیانه، سه هدف عمده از جمله، وادار کردن فلسطینیان به مهاجرت همچنین تسلیم شدن نیروهای مقاومت و پذیرش و تَن دادن آنان به برخی طرح‌های ذلت‌بار را دنبال می‌کند، اما ما تلاش می‌کنیم تا با اتکا به مقاومت پیروز شویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.