کد خبر : 5239
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 خرداد 1402 - 21:01

رئیس شورای تبلیغات اسلامی قم:

حقیقت حقوق بشر آمریکایی برای نسل جوان کشور بازگو شود

حقیقت حقوق بشر آمریکایی برای نسل جوان کشور بازگو شود
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با تاکید بر ضرورت تبیین ابعاد جنایت‌های استکبار جهانی برای نسل جوان گفت: این نسل با یک بمباران ترکیبی دشمن مواجه است، از این رو باید حقیقت حقوق بشر آمریکایی را برای آن ها تبیین و بازگو کنیم.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری روز یکشنبه در جلسه ستاد دهه امامت و ولایت و هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهیدان هفتم تیرماه در سالن جلسه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم افزود: دشمن از طریق فضای مجازی هر لحظه هجمه جدیدی را علیه انقلاب اسلامی به‌ویژه در بحث حقوق بشر آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم به نحو صحیح در مورد حقیقت حقوق بشری که غربی‌ها به‌ویژه آمریکا مدعی آن هستند، افشاگری کنیم.

وی جنایت‌های آمریکا علیه ملت ایران و ملت‌های مظلوم را مورد توجه قرار داد و گفت: استفاده از زبان هنر و رویکردهای هنری در این زمینه مورد غفلت قرار گرفته، باید با استفاده از همان ابزاری که در اختیار همگان است یک خوراک تبلیغاتی خوبی را تهیه کنیم.

ذاکری بیان داشت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری از ظرفیت خوب هنرمندان و کاریکاتوریست‌های فعال در زمینه افشای حقوق بشر آمریکایی استفاده کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم همچنین با اشاره به دیدگاه رهبر معظم انقلاب درخصوص حقوق بشر آمریکایی یادآور شد: در این زمینه سال‌هاست که کنفرانس و همایشی در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود، امسال نیز آیین پایانی آن دوازدهم تیرماه در تهران است، و دنبال این هستیم که مراسم آغارین این رویداد در ششم تیرماه در قم برگزار شود.

وی با اشاره به حضور میهمانان خارجی در این مراسم خاطرنشان کرد: درصدد هستیم، از خانواده شهیدان ترور که در قم هستند، تجلیل شود.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و معاونت فرهنگی سپاه سرودی فاخری را برای این روز تدارک ببینند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم همچنین با بیان اینکه در خصوص غدیر و ترویج فرهنگ علوی کوتاهی کرده‌ایم یادآور شد: اگر غدیر را مانند عاشورا زنده نگه می‌داشتیم، اکنون وضعیت متفاوت بود.

وی افزود: از امامان معصوم(ع) در رابطه با بزرگداشت غدیر و اهمیت این روز به عنوان بزرگترین عیدها، همچنین مناسک تدارک دیده شده برای آن، حدیث‌های متعددی موجود است.

ذاکری با تاکید بر رسالت مهمی که در مورد گرامیداشت این عید بزرگ داریم گفت: در دوران فعالیت‌های جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مناسبت‌های مذهبی نیز مانند آیین‌های ملی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی گفت: در مناسبت‌های مذهبی، موضوع مشارکت ملی و اداره آن از سوی مردم مورد تاکید است، در عید غدیر نیز از گذشته شاهد آیین های گوناگونی در محله‌های مختلف شهر بودیم و سنت حسنه دید و بازدید با سادات و علما در قم مرسوم بوده است.

وی ادامه افزود: به دنبال این هستیم در عید غدیر حال و هوای کل شهر و اقصی نقاط استان تغییر پیدا کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان قم با اشاره به اینکه جشن‌های ایام امامت و ولایت از روز عید قربان آغاز و به مدت ۱۵ روز تا بیست‌وچهارم ذیحجه و روز مباهله ادامه پیدا می‌کند گفت: از عید غدیر تا مباهله هر روز نکته‌های مهمی در فضایل اهل بیت دارد، اوج این ایام، عید غدیر است و تاثیر و جایگاه مباهله نیز در تشیع و دنیای اسلام مشخص است.

وی اضافه کرد: کاروان شادپیمایی با نام غدیر تا ظهور، در عصر روز عید غدیر در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این حرکت با محوریت هیات‌های مذهبی انجام می‌شود گفت: ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها نیز با مشارکت‌های مردمی بر پا خواهد شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این جلسه با بیان اینکه در ایام جشن‌های عید غدیر برغم تعطیلی مدارس، پایگاه‌های تابستانی فعال است گفت: با توجه به برقراری کلاس‌های جبرانی تقریبا یک سوم دانش‌آموزان در مدارس حضور دارند، از این رو برنامه‌های متنوعی را در دستورکار قرار داده‌ایم.

علیرضا رحیمی افزود: برخی برنامه‌ها سال گذشته انجام شد که بازخورد خوبی داشت، به طور حتم تمام مدارس فعال استان در این ایام آذین‌بندی خواهند شد و برنامه‌های متعددی دارند.

وی افزود: روز قبل از عید غدیر نیز برنامه جشن را در پایگاه‌ها با حضور دانش‌آموزان و خانواده‌ها خواهیم داشت، تلاش داریم، امامان جماعت نیز طی این روزهای مبارک حضور پیدا کنند، چرا که این ارتباط مرتب باید تقویت شود.

رحیمی در ادامه خاطرنشان کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای با آستان حضرت معصومه‌(س)، مقرر شده، خادمان به مناسبت دهه امامت و ولایت در پایگاه‌های آموزش و پرورش با لباس‌های فرم و گل و شیرینی حضور پیدا کنند.

وی افزود: پیش از روز عید غیر نیز دانش‌آموزان همراه با مربیان وارد مساجد می‌شوند و مورد استقبال هیات‌ امنا قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر موثر بودن حضور دانش‌آموزان و خانواده‌ها در شادپیمایی حرم تا جمکران تصریح کرد: شرکت مبلغان فرهیخته در نشست‌های دانش‌آموزی و تبیین واقعه غدیرخم اثرگذاری بسیار خوبی دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش با راه‌اندازی موکب در مقابل مدارس و پخش سرودهای انقلابی و ارزشی، در این ایام فرخنده حداکثر توان خود را در فضاسازی لازم و شاد کردن محله‌ها به کار می‌گیرد.

وی همچنین اظهار کرد: با هدف ترویج جوانی جمعیت، در سالروز ازدواج حضرت علی‌(ع) و حضرت فاطمه‌(س) جشن ازدواج فرهنگیان را در تالار فرهنگیان استان برگزار می‌کنیم.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی قم نیز با بیان اینکه باید در مناسبتی مانند عید غدیر، تبلیغات مشخصی داشته باشیم تاکید کرد: با ایجاد یک پیوست تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی و فرهنگی مشخص، تکلیف همه دستگاه‌ها روشن شود.

مهدی توکلیان افزود: نهاد کتابخانه‌ها آیین تکریم و تجلیل از سادات نویسنده را برای این دهه پیش بینی کرده است.

وی در ادامه افزود: از بین حدود ۳۵ هزار نفری که عضو نهاد کتابخانه‌های قم هستند، برای سادات در سطح ۲۵ کتابخانه عمومی استان برنامه‌هایی را داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های قم با تاکید بر اینکه این استان در برگزاری آیین های این دهه با بقیه استان‌ها متفاوت باشد گفت: جامعه‌المصطفی و طلبه‌های سایر کشورها، همچنین مجموعه اندیشه‌ورزی که در تمام دستگاه‌های استان است، ظرفیتی بالایی را پدید آورده، از این رو باید برای این پیوست‌ها تدبیری صورت گیرد، و این اقدام در یک کارگروه تخصصی انجام شود، که مشخص باشد، حوزه فرهنگی اجتماعی استان چه نقشی دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های قم با ذکر این نکته که هم برای مجاوران و هم برای زائران برنامه‌ریزی کنیم گفت: وقتی می‌خواهیم قم را معرفی کنیم، می‌گوییم این شهر سرآمد تولید دمپایی پلاستیکی و یا صادرات مبلمان است، در حالیکه این ویژگی‌ها را بعضا بقیه استان‌ها نیز دارند.

وی ادامه داد: قم به عنوان شهری که دومین شهر چاپ و نشر کشور است، با این ظرفیت نویسنده و چهره‌های هنرمند، اقدام‌های زیادی را در ایام عید غدیر می‌تواند انجام دهد.

توکلیان افزود: در قم می‌توان پویش‌ها، کارناوال‌ها و فستیوال‌های فرهنگی، هنری و ادبی ایجاد کرد، در صورتی که هیچ نقطه‌ای از کشور این امکان را ندارد.

معاون فرهنگی سپاه علی بن ابیطالب‌(ع) قم نیز با بیان اینکه اولویت اول ما تولید آثار فاخر است گفت: سپاه از ۳۵ گروه سرود در استان حمایت می‌کند، برای تولید یک سرود و نماهنگ بیش از یک میلیارد ریال هزینه لازم است، باید همه دستگاه‌ها سهم مشخصی داشته باشند.

هادی بادینلو گفت: در هفته حقوق بشر آمریکایی، برنامه‌ها را در سطح پایگاه‌های مساجد پیگیری می‌کنیم، شبکه‌هایی به نام روشنگری و هادیان سیاسی داریم که بر موضوع‌های انقلابی متمرکز شدند.

ششم تا دوازدهم تیرماه به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.

در این هفته جنایت‌های بسیاری با حمایت و پشتیبانی آمریکا بر علیه ملت مظلوم ایران صورت گرفته است.

در روز ششم تیرماه سال ۶۰ حادثه تروریستی سوء قصد به جان رهبر معظم انقلاب از سوی منافقان و ایادی استکبار به وقوع پیوست.

در هفتم تیرماه همان سال دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، درحالیکه جمعی از بلندپایه ترین و دل سوزترین مسئولان نظام، همچون آیت‌الله بهشتی رئیس دیوان عالی کشور، چهار وزیر، دوازده معاون وزیر و حدود ۳۰ نماینده مجلس در آن جلسه حضور داشتند، با بغض منافقان منفجر شد و ۷۲ یار وفادار انقلاب و امام به شهادت رسیدند.

شهید آیت‌الله صدوقی در یازدهم تیرماه سال ۱۳۶۱ پس از ادای نماز جمعه در محراب عبادت توسط منافقان به فیض شهادت نایل شد.

در دوازدهم تیرماه ۱۳۶۷، ناو آمریکایی وینسنس، یک فروند هواپیمای مسافربری ‏ایران را در خلیج فارس هدف قرار داد و همه ۲۹۰ سرنشین آن را به شهادت رساند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.