کد خبر : 735
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 آذر 1401 - 12:51

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

حقوق بشر به ابزاری برای تامین منافع دولت‌های غربی تبدیل شده است

حقوق بشر به ابزاری برای تامین منافع دولت‌های غربی تبدیل شده است
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: حقوق بشر تبدیل به ابزاری در دست دولت‌های غربی شده و اگر منافعشان تامین شود کاری با حقوق بشر ندارد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه حقوق بشر به ابزاری در دست دولت های غربی برای پیگیری منافعشان تبدیل شده است، گفت: موضوع زن و حقوق زنان در حقوق بشر غربی تنها یک ابزار برای ایجاد فشار بر دیگر کشورهاست و خودشان در عمل کمترین اعتقادی به این حقوق نشان نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا درگیر سیاسی‌کاری و متاثر از سیاست‌های خصمانه آمریکا است، خاطرنشان کرد: در طول سال‌های طولانی این کشور‌ها نشان داده اند که اگر پای منافعشان در میان باشد هجمه به دیگر کشور‌ها را آغاز می‌کنند و اگر منافعشان تامین شود در سکوت محض فرو می‌روند و حتی به کشوری که مرتکب نقض حقوق بشر شده جایزه می‌دهند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دنیای غرب در رعایت حقوق بشر دچار چالش‌های اساسی است، افزود: تبلیغات دنیای غرب موجب شده شناخت نادرست از تعالیم ارزنده اسلام ایجاد شود، در صورتی که تعالیم عالی انسانی از جمله آزادی، برابری، عدالت و… به بهترین شکل آن در اسلام وجود دارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه باید آموزه‌های اسلام را به درستی به دنیا معرفی کنیم، افزود: اسلام عزیز بهترین پیام‌ها را برای حقوق بشر دارد و ما باید در این زمینه فعالانه عمل کنید نه اینکه اجازه دهیم آن‌ها به ما حمله کنند و ما درصدد دفاع بربیاییم.

آیت‌الله حسینی بوشهری همچنین به ظرفیت‌های ارزنده قانون اساسی کشورمان پرداخت و گفت: اگر قانون اساسی کشور به درستی به مردم شناسانده شود مردم خودشان مدافع قانون می‌شوند و مقابل هجمه‌های دشمنان ایستادگی می‌کنند.

کاظم غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه در این دیدار به معیار‌های دوگانه کشور‌های غربی در خصوص حقوق بشر اشاره کرد و گفت: یکی از کشور‌های غربی که از تأمین‌ کننده‌های اصلی سلاح‌های شیمیایی رژیم بعث عراق و کشتار بی رحمانه مردم کشورمان بوده، امروز به دروغ مدافع حقوق بشر در کشور ما شده است.

وی با بیان اینکه آموزه‌های دینی سرلوحه فعالیت‌های دستگاه قضایی کشور است، افزود: حقوق مردم در تمامی شئون آن مطابق آموزه‌های اسلام باید رعایت شود و ما در حال تسری این موضوع از قوه قضاییه به تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های کشور هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.