کد خبر : 14858
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 7:26

زلفی‌گل:

دانشگاه و صنعت در دولت سیزدهم به هم نزدیکتر شدند

دانشگاه و صنعت در دولت سیزدهم به هم نزدیکتر شدند
وزیر علوم با اشاره به اجرای ۷۵ برنامه جدید در دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف از جمله تاسیس معاونت فناوری برای حمایت هرچه بیشتر از مجموعه‌های دانش بنیان، گفت: همچنین تلاش شد ارتباط میان دانشگاه و صنعت در واقعیت به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ محمد علی زلفی‌گل در مراسم تقدیر از اساتید در دانشگاه قم، گفت: در دولت سیزدهم ۷۵ اقدام جدید در بخش‌های مختلف از جمله تاسیس معاونت فناوری برای حمایت هرچه بیشتر از مجموعه‌های دانش بنیان صورت گرفت.

وی افزود: از دیگر اقدام‌های برجسته وزارت علوم در این مدت، تاسیس صندوق‌ها و سامانه‌های جدید برای تسهیل فرآیندهای مرتبط با فعالیت‌های علمی و پژوهشی و حمایت مالی بیشتر از پژوهشگران است.

وزیر علوم گفت: همچنین ما تلاش کردیم تا ارتباط میان دانشگاه و صنعت در واقعیت به میزان قابل توجهی افزایش یابد و فضایی فراهم شود تا نیازهای صنعت کشور توسط اساتید و دانشجویان خودمان در مجموعه‌های دانش‌بنیان برطرف و از لزوم واردات بسیاری از کالاها جلوگیری شود.

وی ادامه داد: در کنار این مسائل،‌ طی سال‌های اخیر مشوق‌های مادی و معنوی خوبی برای اساتید و دانشجویان در خصوص انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی درنظر گرفته شد که آنان می‌توانند از این فرصت برای تحقق برنامه‌های خود به نحو احسن استفاده کنند.

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رفتار زشت نظام سلطه با دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در کشورهای غربی، عنوان کرد: این روزها شاهد هستیم در دانشگاه‌های غرب چه اتفاقی در حال رخ دادن است، دانشجویان و استادان به خاطر وجدان بیدار در برابر نسل کشی اعلام موضع می‌کنند اما با برخورد سخت نیروهای نظامی و انتظامی مواجه می‌شوند. در این حوادث رفتار دوگانه غرب که دم از آزادگی می‌زند را به خوبی می‌بینیم.

زلفی‌گل بیان کرد: این در حالی است که در جمهوری اسلامی قانون داریم که اجازه ورود نیروهای نظامی و امنیتی را به دانشگاه نمی‌دهد و ما در حوادث سال ۱۴۰۱ شاهد آن بودیم که نیروهای نظامی و انتظامی ما به حریم دانشگاه ورود پیدا نکردند.

وی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی جامعه فهیم دانشگاهی از حرمت ویژه ای برخوردار است،‌ افزود:‌ از نظر ما جامعه فهیم دانشگاهی از بهترین اقشار جامعه و شایسته برترین ها هستند. استادان و پژوهشگران ما با تلاش خود مزیت‌های جدیدی را برای کشور به ارمغان می‌آورند که موجب غرور ملی است مانند آنچه در پیشرفت‌های موشکی ما رخ داده است و ما در عملیات غرورآفرین وعده صادق شاهد آن بودیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.