کد خبر : 14667
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 10:08

رقابت ۱۷ هزار و ۵۱۴ داوطلب قمی در آزمون سراسری/ ۶۳ درصد زن هستند

رقابت ۱۷ هزار و ۵۱۴ داوطلب قمی در آزمون سراسری/ ۶۳ درصد زن هستند
نماینده سازمان سنجش در قم گفت: اردیبهشت جاری ۱۷ هزار و ۵۱۴ داوطلب از این استان در آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی شرکت می‌کنند که از این میان تعداد ۱۰ هزار و ۹۶۴ نفر داوطلب زن و ۶ هزار و ۵۵۰ نفر داوطلب مرد هستند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ عباس حبیب زاده  بیان کرد: این داوطلبین در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه در پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: از استان قم در گروه آزمایشی ریاضی از مجموع ٢ هزار و ۱۶۷ داوطلب ۷۴۹ نفر خانم و یک‌هزار ۴۱۸ نفر آقا، در گروه آزمایشی تجربی از مجموع هفت‌هزار و ۶۰۹ داوطلب پنج هزار و ۷۷ نفر خانم و ٢ هزار و ۵۳۲ نفر آقا، در گروه آزمایشی انسانی از مجموع پنج هزار و ۷۳۳ داوطلب سه‌ هزار و ۶۹۷ نفر خانم و ۲ هزار و ۳۶ نفر آقا، در گروه آزمایشی هنر از مجموع ۸۳۲ داوطلب ۶۱۴ نفر خانم و ۲۱۸ نفر آقا و در نهایت در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی از مجموع یک‌هزار و ۱۷۳ داوطلب ۸۲۷ نفر خانم و ۳۴۶ نفر آقا در آزمون شرکت کردند.

وی همچنین در خصوص نوبت و تاریخ برگزاری آزمون سراسری اردیبهشت‌ماه گفت: گروه ریاضی فیزیک و علوم انسانی صبح پنجشنبه ششم اردیبهشت‌ماه، گروه آزمایشی هنر و زبان عصر پنجشنبه ششم اردیبهشت‌ماه و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

حبیب‌زاده گفت: علاوه بر دانشگاه قم، دانشگاه‌های مفید، آزاد اسلامی، شهاب دانش و فنی و حرفه‌ای نیز در گروه‌های آزمایشی مختلف در استان قم به عنوان حوزه امتحانی در آزمون سراسری اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳، تعیین شده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.