کد خبر : 6393
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1402 - 18:24

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم:

ساخت درمانگاه تخصصی در بیمارستان امام رضا(ع)/اجرای طرح های غربالگری برای ارتقا سلامت بیمه شدگان/افزایش ۴۱درصد اعمال جراحی و ۱۵درصد مراجعات سرپایی در بیمارستان/پرداخت حدود ۴میلیارد تومان برای درمان ناباروری

ساخت درمانگاه تخصصی در بیمارستان امام رضا(ع)/اجرای طرح های غربالگری برای ارتقا سلامت بیمه شدگان/افزایش ۴۱درصد اعمال جراحی و ۱۵درصد مراجعات سرپایی در بیمارستان/پرداخت حدود ۴میلیارد تومان برای درمان ناباروری
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم از افزایش 41درصد اعمال جراحی و 15درصد مراجعات سرپایی در بیمارستان خبر داد و گفت: از ابتدای سال قبل تاکنون حدود ۵ میلیارد برای درمان ناباروری زوج‌های نابارور پرداخت شده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛  دکتر سید مهدی محصل ظهر امروز در نشست خبری خود که به مناسبت هفته تأمین اجتماعی در سالن همایش بیمارستان امام رضا تأمین اجتماعی برگزار شد با اشاره به اینکه ۸۲۶ هزار نفر از جمعیت یک میلیون ۴۲۳ هزارنفری استان قم بیمه شده تأمین اجتماعی هستند، اظهار داشت: بیش از ۵۸ درصد جمعیت استان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم درحال‌خدمت گیری از تأمین اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: مدیریت درمان تأمین اجتماعی با یک بیمارستان ملکی که همان بیمارستان امام رضا (ع) و سه پلی‌کلینیک که همان بوعلی، ۲۲بهمن و دکتر غرضی  در بخش درمان مستقیم در حال فعالیت است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه بیمارستان امام رضا با ۱۱۸تخت فعال در حال فعالیت است، گفت: مدیریت درمان تأمین اجتماعی در بخش درمان غیر مستقیم با خریداری خدمات درمانی از طریق انعقاد قرارداد با ۸۰۰ پزشک و موسسات و مراکز درمنی مستقل و وابسته سبب افزایش میزان دسترسی و بهره مندی بیمه شدگان در استان شده است.

وی اضافه کرد: تداوم روند اجرای استانداردهای اعتبار بخشی در بیمارستان امام رضا(ع) موجب کسب درجه یک ارزشیابی یک در ارزیابی اعتبار بخشی وزارت بهداشت  در بهار سال ۱۴۰۲ شود.

محصل با اشاره به توسعه بخش ویژه NICU بیمارستان ، گفت: در راستای توسعه تخت و فضای فیزیکی بخش ویژه NICU بیمارستان امام رضا(ع) که شامل توسعه و افزایش تخت به ۶ تخت و بازسازی بخش NICU  با اعتبار ۸۰میلیارد ریال شده است.

وی اضافه کرد: راه اندازی کلینیک دیابت و فشار خون در کلیه واحد های تابعه با تعداد ۳۴۵۸ مورد مراجعه از دیگر اقدامات در بخش درمان است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم با اشاره به اجرای طرح غربالگری در استان، گفت: اجرای طرح های غربالگری در کلیه واحدهای تابعه در راستای ارتقا سطح سلامت بیمه شدگان و پیشگیری از بیماری های صعب العلاج و سرطان در استان اجرا شد.

وی افزود: در همین راستا در سال ۱۴۰۱ در طرح غربالگری کورکتال ۲۰۶۹ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۱۳۵ مورد مثبت شناسایی شد همچنین در سه ماه ابتدایی سال جاری هم ۳۸۲ نفر در این طرح شرکت کردند که ۲۳مورد مثبت شناسایی شد.

محصل ادامه داد: همچنین در طرح غربالگری سرطان پستان هم در سال قبل ۹۱۳ نفر شرکت کردند که با آزمایش های انجام شده دو مورد مثبت شناسایی شد و در سه ماهه ابتدایی سال جاری هم ۳۵۸ نفر مراجعه کردند که از این تعداد ۵ مورد با انجام آزمایش های مورد نظر شناسایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه درمان با افزایش ۱۵درصد نسبت به سال قبل مواجه هستیم. همچنین در مسئله مراجعات بستری هم با افزایش چند درصدی روبرو هستیم.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم با اشاره به افزایش ۴۱درصدی اعمال جراجی سال جاری نسبت به سال قبل، گفت: جراحی های کوچک حدود ۴۳درصد، جراحی های متوسط حدود ۲۲ درصد و جراحی های بزرگ بزرگ حدود ۸۲درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات درمان غیر مستقیم گفت: یکی از این اقدامات طرح نسخه الکترونیک بود که در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۰درصد پیشرفت داشتیم و در سال قبل ۹۹.۴درصد پیشرفت داشتیم و امسال هیچ نسخه کاغذی نداریم.

محصل ابراز داشت: از ابتدای تیرماه تا کنون  ۱۴۰میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف قرار داد پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در راستای طرح حفاظت مالی بیمه شدگان بالای ۶۵سال یعنی پرداخت ۱۰۰درصد هزینه بستری بیماران سالمند در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۷۴ پرونده داشتیم که مبلغی بر بیش از ۹میلیارد تومان جهت درمان این قشر بیمه شده پرداخت شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم ادامه داد: در سال قبل ۱۵۷میلیارد تومان هزینه درمان بیمه شدگان جهت بیماران خاص و صعب العلاج پرداخت شده است.

وی گفت: در خصوص خدمات ناباروری هم درسال قبل ۲۰۵۹ پرونده داشتیم که بیش از ۳میلیارد تومان در جهت درمان بیمه شدگان پرداخت شده است. همچنین در سه ماه ابتدایی سال جاری هم برای ۴۳۰ پرونده بیش از ۷۶۷میلیون تومان هزینه شده است.

محصل با اشاره به اهداف توسعه بیمارستان ، گفت: یکی از اهداف ما ساخت درمانگاه تخصصی در ضلع شرقی بیمارستان است که مجوزها لازم اخذ شده است و امیدواریم تا سه سال آینده به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف توسعه ما ساخت انبار دارویی و بایگانی راکد مدارک پزشکی و همچنین استانداری سازی فضای بلوک زایمان و راه اندازی بخش MRI است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.