کد خبر : 10594
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مهر 1402 - 17:24

سارقان سریالی کیف قاپ از زائران عرب در قم دستگیر شدند

سارقان سریالی کیف قاپ از زائران عرب در قم دستگیر شدند
دادستان عمومی و انقلاب قم از دستگیری و صدور کیفرخواست سارقان سریالی کیف قاپ مسلح در قم خبر داد و گفت: دو متهم این پرونده با استفاده از چاقو و سوار بر موتورسیکلت اقدام به کیف قاپی از ۴۰ نفر از مسافران و زائران عرب زبان کرده بودند.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب روز یکشنبه با بیان اینکه این متهمان دارای سوابق کیفری مشابه بودند افزود: سارقان با استفاده از موتورسیکلتی فاقد پلاک و با سر و صورت پوشیده در مناطق پر ازدحام و پرتردد که امکان فرار آنها بیشتر بوده‌است اقدام به سرقت‌های متعدد کیف و تلفن همراه زائران عرب زبان بطور خاص درمحل تقاطع عمار یاسر، خیابان انقلاب، سه راه خورشید، خیابان اراک و خیابان معلم می‌نمودند.

دادستان قم با اشاره به اینکه زوار عرب زبان اغلب کیف پول و مدارک خود را در کیف بندی جلوی گردن می‌اندازند افزود: اگر مالباخته در مقابل کیف قاپی مقاومت می‌کرد با چاقو بند کیف را می‌بریدند و به سرعت از محل و از تعقیب ماموران متواری می‌شدند.

وی با اعلام رسیدگی به پرونده در شعبه ۹ بازپرسی دادسرای قم و اخذ اظهارات شاهدان و مالباختگان و صدور دستورات قضایی لازم گفت: با ادامه سرقت‌های سریالی متهمین، تیم اداره عملیات ویژه آگاهی با استقرار متناوب در محل سرقت، متهمین را شناسایی می‌کنند و درحین فرار متهمان در سه راه خورشید، با تیراندازی پلیس هر دو متهم مجروح می‌شوند که یکی از آنها که جراحت کمتری داشته برای فرار از محل با زور اقدام به سرقت یک موتور از راکب عبوری می‌کند و در ادامه موتور مذکور را هم رها نموده با تهدید یک خودروی تیبا به رانندگی خانمی را متوقف و با خودروی مذکور متواری و در منزل خواهر خود پنهان می‌شود که نهایتا با اقدامات و تحقیقات فنی پس از دو ماه دستگیر می‌گردد.

وی به اتهام پولشویی خواهر یکی از متهمان اشاره کرد و بیان داشت: دلار و دینارهای به سرقت رفته توسط خواهر یکی از متهمان به دلال های ارز فروخته شده و مبالغ به دست آمده به حساب متهمان و اقوام نزدیک آنان واریز شده‌است.

غریب با اشاره به الزام قانون در تشکیل پرونده شخصیت متهمان در برخی جرائم گفت: بر اساس نظر یکی از کارشناسان ارشد روانشناسی بالینی مستقر در واحد مددکاری دادسرای قم، متهمان در این پرونده دارای اختلال شخصیت ضد اجتماعی تشخیص داده شده‌اند. این افراد خودمحور، بی‌توجه به مقررات، قوانین، هنجارهای اجتماعی و حقوق دیگران، فاقد همدلی، بی‌عاطفه، دروغگو، ماهر در فریب دیگران، مسئولیت گریز، خشن و دارای رفتار تهاجمی، فاقد سیستم وجدانی درونی و احساس گناه و پشیمانی هستند و تنها راه فرار از احساس پوچی و دلمردگی درونی شان خشونت و تجاوز به دیگران است.

وی ۴۰ فقره سرقت و کیف قاپی، سرقت مسلحانه در شب با چاقو، سرقت موتورسیکلت، پولشویی و مساعدت درخلاصی متهم از محاکمه را از عناوین اتهامی این پرونده در کیفرخواست صادره عنوان کرد و بر ضرورت برخورد قضایی قاطع و مقابله با سارقان بالاخص سرقت از زوار و گردشگران خارجی در راستای بسط و ارتقاء امنیت عمومی در شهر قم تأکید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.