کد خبر : 11333
تاریخ انتشار : جمعه 26 آبان 1402 - 20:09

فرمانده سپاه قم در یادواره شهید زین‌الدین:

عملیات طوفان الاقصی پایه‌های سست رژیم صهیونیستی را لرزاند

عملیات طوفان الاقصی پایه‌های سست رژیم صهیونیستی را لرزاند
فرمانده سپاه قم با اشاره به اینکه ابزار هنر بهترین ابزار برای انتقال پیام شهدا به نسل جدید است، گفت: عملیات طوفان الاقصی، طوفانی به پا کرد که پایه‌های سست رژیم صهیونیستی را لرزاند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سردار محمدرضا موحد شامگاه جمعه در یادواره سردار شهید زین‌الدین و ۶۰۹۰ شهید استان قم با اشاره به اینکه در این برنامه مهمان شهدا هستیم، اظهار داشت: با این برنامه‌ها می‌توانیم پیام شهدا را به نسل جدید منتقل کنیم.

 وی ادامه داد: در هفته بسیج قرار داریم معجزه‌ای که به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد و به فرموده حضرت آقا بسیج کلید طلایی است که هر جا وارد می‌شود مشکلات را حل می‌کند.

 فرمانده سپاه علی ابن ابی‌طالب (ع) افزود: امشب اینجا هستیم که پیام شهدا را دریافت کنیم. پیام شهدا دین‌داری، صبر، استقامت و ولایت‌مداری است و برای رسیدن به هدف اصلی که مقدمه سازی برای ظهور بقیه الله است هنوز نیازمند صبر، مجاهدت و ادامه حرکت جهادی و شهادت است.

 وی عنوان کرد: قم در گذر تاریخ نشان داده منشأ اثر است. رهبر معظم انقلاب قم را به‌عنوان مرکز انقلاب تعبیر کردند و در دیدار اعضای ستاد کنگره شهدا که سال قبل برگزار شد قم را به‌عنوان شهر قیام معرفی کردند.

 سردار موحد با اشاره به اینکه قم در دوران دفاع مقدس ۶۰۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت: قم در دوران دفاع مقدس ۱۲ هزار و ۸۰۰ جانباز و ۱۰۰ هزار رزمنده داشت که نقش خود را برای انقلاب و نظام ایفا کرد.

 وی اضافه کرد: استان قم یک هزار و ۳۳۰ شهید جهان اسلام هم دارد که ۸۹۰ شهید از ۹ ملیت در دوران دفاع مقدس اعزام شدند و همچنین ۴۳۲ شهید مدافع حرم از ایران، افغانستان و پاکستان برای دفاع از حرم آل الله عازم جبهه شدند.

 فرمانده سپاه قم با اشاره به اینکه لشکر همیشه پیروز علی ابن ابی‌طالب با حضور در ۱۸ عملیات آفندی و ۲۸ عملیات پدافندی دوران دفاع مقدس کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشت، گفت: پس از دفاع مقدس نیز در هر زمان که نیازمند حضور برای دفاع از نظام و اسلام از شمال غربی و جنوب شرق کشور تا جبهه دفاع از حرم این لشکر حضور داشته و نقش خود را ایفا کرده است.

 وی تصریح کرد: تلاش‌های دشمنان و تمام توطئه‌های آنها به جایی نخواهد رسید و عزت و پیروزی برای بندگان خداوند است.

 سردار موحد خاطرنشان کرد: در دیدار سال گذشته اعضای ستاد برگزاری کنگره شهدا با رهبر معظم انقلاب، ایشان از ابزار هنر برای انتقال بهتر پیام شهدا تأکید کردند.

 وی اضافه کرد: در همین راستا اقداماتی همچون تولید حدود ۲۰۰ کتاب در موضوعات مختلف دفاع مقدس، تولید ۶۰ مستند با موضوع دفاع مقدس، تولیدات مختلف هنری از جمله فیلم کوتاه، نماهنگ و…، تولیدات رادیویی و تلویزیونی توسط صداوسیما استان، بازسازی تصاویر شهدا و تهیه تابلوفرش برای شهدای استان، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری رسانه‌ای ورزشی و تولید سمفونی خط‌شکنان که برای اولین‌بار در کشور انجام شد از جمله این اقدامات است.

 فرمانده سپاه قم با اشاره به کنگره بعدی شهدای استان قم، گفت: در تلاش هستیم هم از نظر کمیت و کیفیت برای کنگره شهدای استان بعدی که سال ۱۴۰۶ برگزار خواهد شد آثار و تولیدات بهتری داشته باشیم.

 سردار موحد در ادامه با اشاره به تحولات اخیر در غزه، گفت: عملیات طوفان الاقصی، طوفانی به پا کرد که پایه‌های سست رژیم صهیونیستی را لرزاند.

 وی ادامه داد: عملیات طوفان الاقصی عملیاتی غافل‌گیرکننده و باصلابت بود که این استراتژی قرآن برای مقابله با یهود است. خداوند در قرآن می‌فرمایند این صهیونیست‌ها و این یهودیان با شما نمی‌جنگند مگر از پشت دیوارهای بلند و سلاح‌های سنگین؛ رزمندگان مقاومت با این عملیات حصار آن‌ها را شکستند همان گونه که قرآن فرموده است.

 فرمانده سپاه قم با اشاره به برخی دستاوردهای مهم عملیات طوفان الاقصی عنوان کرد: اولین دستاورد این عملیات این بود که اهمیت این منطقه را نشان داد که یک قطعه کوچک زمین یک عقبه جهانی دارد و دارای شعاع تأثیر جهانی شد.

 وی تصریح کرد: مهم‌ترین دستاورد دیگر این عملیات این بود که الگوی فروپاشی این رژیم را نشان داد. درجهان فکر می‌کردند که این رژیم با آن ارتش و تجهیزات، حمایت‌ها و سرویس‌های جاسوسی به‌هیچ‌وجه قابل فروپاشی نیست؛ اما این عملیات نشان داد که این رژیم قابل فروپاشی است.

 سردار موحد تأکید کرد: دستاورد بعدی که این عملیات داشت این بود که در کل منطقه و در کل جهان این نفرت و بغض نسبت به اسرائیل نبود که به وجود آمد و اینکه این حب و دوست‌داشتن نسبت به مردم فلسطین در دنیا نبود که به وجود آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.