کد خبر : 1421
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1401 - 18:07

مصرف گاز بخش قابل توجهی از مشترکان قمی مطلوب است

مصرف گاز بخش قابل توجهی از مشترکان قمی مطلوب است
مدیر عامل شرکت گاز استان قم گفت: قبوض مشترکانی که در هر دوره مصرف ۲۲۰ متر مکعب مصرف کنند گاز بهای آنان رایگان است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛مرتضی خوش لهجه با اشاره به اینکه در سه بخش خانگی، تجاری و صنعتی مصرف گاز استان حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب در روز رسیده است گفت: از این مقدار ۷۰ درصد با ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب مصرف در بخش خانگی و تجاری اتفاق افتاده که نسبت به روز قبل افزایش نیم درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه اکثر مشترکان در استان قم به دلیل فرهنگی مذهبی و هوشمندی جز خوش مصرف کنندگان هستند افزود: در استان قم از ۴۶۰ هزار مشترک در بخش‌های مختلف تنها حدود ۲ هزار ۵۰۰ مشترک بد مصرفند که در صورت مصرف بیش از الگوی مصرف با افزایش شدید در گاز بها مواجه خواهند شد.

خوش لهجه افزود: امسال مشترکانی که در هر دوره مصرف ۲۲۰ متر مکعب مصرف کنند گاز بهای آنان رایگان است و افراد بد مصرف در پلکان ۱۱ و ۱۲ به ترتیب ۵ و ۶ هزار تومان در هر مترمکعب محاسبه می‌شود که در صورت ادامه بد مصرفی، قبوض این افراد نسبت به پارسال افزایش ۱۰ برابری خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت گاز استان با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر کاهش دما در روز‌های آینده در سطح استان از هم استانی‌ها خواست؛ با صرفه جویی در مصرف گاز همچون تنظیم دمای منزل بین ۱۸ تا ۲۱ درجه، استفاده از لباس گرم، پوشاندن کانال‌های کولر، استفاده از پرده‌های ضخیم، تنظیم دمای سیستم گرمایش و آبگرمکن‌ها بین ۵۰ تا ۶۰ درجه به توزیع این انژی مهم به سایر نقاط کشور کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس مصوبه دولت موضوع پایش مصرف و دمای ادارات و نحوه مصرف گاز آنان کنترل می‌شود گفت: گروه‌های پایش شرکت گاز از نیمه آذر تا ۲۰ دی ماه ۸ هزار مورد پایش از ادارت استان قم را انجام داده که تاکنون ۷۰۰ مورد از ادارات استان اخطار دریافت کرده اند و از این تعداد هم ۷۰ مورد با قطعی گاز مواجه شدند.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.