کد خبر : 11761
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آذر 1402 - 17:04

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

نرخ تورم ماهیانه امسال به ۲ درصد رسیده است

نرخ تورم ماهیانه امسال به ۲ درصد رسیده است
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به پیشرفت بالای ۹۸۰ پروژه عمرانی در کشور، گفت: در سال جاری نرخ تورم ماهیانه در کشور به حدود 2 درصد رسیده و در تلاش هستیم در آینده این نرخ را به زیر 2 درصد برسانیم، درحالی که اسفندماه 1401 تورم کشور ماهیانه 5 درصد بوده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: امروز فرصتی شد تا در شهر کریمه اهل بیت(ع) حضور پیدا کنیم، هدف ما از سفر به این استان علاوه بر دیدار با مراجع عظام تقلید، بررسی مسائل و برنامه‌ریزی برای حل آن‌ها است.

وی افزود: دولت سیزدهم طی این مدت تلاش کرده با امیدآفرینی در جامعه کام مردم را شیرین کند، شخص رئیس جمهور همواره در جلسات بر حل مشکلات مردم تاکید و تلاش برای افزایش رضایت‌مندی مردم را در دستور همه ما مسئولین قرار داده‌اند.

منظور خاطرنشان کرد: دولت در حوزه‌های مختلف همچون کاهش نرخ تورم، افزایش تولید، بهبود وضعیت معیشت مردم و غیره اقدامات مهمی را از ابتدای دولت مردمی تا به امروز انجام داده است، برای مثال نرخ رشد تورم در سال جاری ماهیانه به حدود ۲ درصد رسیده که این نرخ در اسفند سال ۱۴۰۱ حدود ۵ درصد بوده است.

وی افزود: در حوز معیشت مردم نیز دولت طرح کالابرگ را راه‌اندازی کرد و امروز این طرح با موفقیت رو به رو بوده است،  در این طرح مردم می‌توانند کالاهای اساسی مورد نیاز خود را با قیمت بسیار مناسب تهیه کنند و ما تلاش می‌کنیم قیمت این محصولات را به خصوص برای پنج دهک نخست ثابت نگه داریم. منابع کالا برگ را از محل هدفمندی تامین می‌کنیم و این سیاست‌ را ادامه خواهیم داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: استان قم نقطه اتصال ۱۷ استان قرار گرفته و شاهراه نامیده می‌شود، باتوجه به این موضوع دید ما به استان قم دید ویژه‌ای است و در تلاش هستیم با همکاری مدیریت استان پروژه‌های نیمه تمام و مشکلات مردم را حل کنیم، برای مثال در تکمیل محورهای مواصلاتی استان قم باید اعتباری حدود ۳ هزار میلیارد تومان را اختصاص دهیم.

منظور تاکید کرد: ۹۸۰ پروژه عمرانی در کشور پیشرفت فیزیکی بالایی دارد و پیش‌بینی می‌شود کلیه این پروژه‌ها تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد، دولت سیزدهم از ابتدا تا به امروز تمام تمرکز خود را بر تکمیل پروژه‌های عمرانی که سال‌ها نیمه کاره به حال خود رها شده بودند گذاشته است.

وی درخصوص برخی مشکلات و نیازمندی‌های استان قم، عنوان کرد: گزارش نیازمندی‌ها و مشکلات استان از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم بدست ما رسیده است و در تلاش هستیم با در نظر گرفتتن اعتبار قابل قبول آن مشکلات را مرتفع کنیم، مباحثی همچون توسعه زیرساخت گردشگری، شبکه آب و فاضلاب، محورهای مواصلاتی، اماکن ورزشی، حوزه بهداشت و درمان و غیره اعم از این نیازمندی‌های استان قم هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درخصوص کمک دولت در تکمیل پروژه مترو و مونوریل قم، بیان کرد: حضرت آیت‌الله رئیسی بر تکمیل این ۲ پروژه تاکید بسیاری دارند، ما در سازمان برنامه‌ریزی و بودجه آمادگی این را داریم که این ۲ پروژه را بعد از سال‌ها نیمه کاره بودن، تکمیل کنیم، به نظر بنده مترو و مونوریل باید در یک نقطه به یکدیگر وصل شده و بار ترافیکی شهر را کاهش دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.