کد خبر : 8456
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 شهریور 1402 - 19:27

اجرای طرح بورسیه صنعتی با هدف کاهش فاصله دانشگاه و صنعت در قم

اجرای طرح بورسیه صنعتی با هدف کاهش فاصله دانشگاه و صنعت در قم
رئیس بنیاد نخبگان قم از اجرای طرح بورسیه صنعتی دانشجویان در ۴ دانشگاه استان با هدف کاهش فاصله دانشگاه و صنعت خبر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سیدسعیدرضا منتظری، رئیس بنیاد نخبگان قم در خصوص طرح بورسیه صنعتی که در سطح کشور امسال در حال برگزاری است، گفت: دانشجویان به‌خصوص در رشته‌های صنعتی با واحد‌های صنعتی ارتباطی ندارند و این مسئله تبدیل به دغدغه شده است چرا که نمی تواند دروس عملی دانشگاه را به خوبی فرا بگیرند.

وی گفت: به همین دلیل بنیاد علمی نخبگان طرح بورسیه صنعتی را امسال اجرا می‌کند تا به نوعی فاصله بین دانشگاه و واحد‌های صنعتی و دانش بنیان را پر کند.

منتظری افزود: در این طرح شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های صنعتی قرار است ارتباط بیشتری با دانشجویان نخبه بگیرند تا بتوانند مشکلات خود را راحت‌تر حل کنند.

منتظری با اشاره به ثبت درخواست ۲۸۰ شرکت‌ صنعتی و دانش بنیان فعال در پارک علم و فناوری قم برای جذب نخبگان، گفت: این واحد‌ها در سامانه سینای بنیاد ملی نخبگان ثبت نام کرده اند و اهلیت آن‌ها نیز سنجیده شده اند.

رئیس بنیاد نخبگان قم گفت: طرح بورسیه صنعتی در دفترچه انتخاب رشته امسال با گسترش بسیار خوبی همراه بوده است و در استان قم دانشگاه‌های حضرت معصومه سلام الله علیها، دانشگاه قم، پردیس فارابی تهران و دانشکده صنعتی ۴ دانشگاهی هستند که تمایل به جذب نخبگان داشته‌اند و دانشجویان می‌توانند با انتخاب دانشگاه‌ها و کد رشته مورد نظر در این طرح ثبت نام کنند.

وی در ادامه با اشاره به مزایای مختلف این طرح، گفت: دانشجویان شرکت کننده در این طرح ۲ روز در هفته را در واحد‌های صنعتی مشغول به کار و تجربه آموزی می‌شوند و علاوه بر دریافت حقوق ماهیانه از طرف بنیاد نخبگان و شرکت صنعتی، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی نیز قرار می‌گیرند.

منتظری افزود: این طرح شامل دانشجویان با رتبه‌های کمتر از ۲ هزار از هر ۵ گروه آزمایشی می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.