کد خبر : 2237
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 بهمن 1401 - 22:02

آیت الله خاتمی:‌

اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری دوم و سوم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود

اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری دوم و سوم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: یازدهمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری با حضور اعضا روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه‌ هفته جاری،‌ دوم و سوم اسفندماه در تهران برگزار خواهد شد.
به این خبر امتیاز دهید

آیت الله سید احمد خاتمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، بیان کرد: اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح روز سه‌شنبه هفته جاری به مدت ۲ روز در محل ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی آغاز به کار خواهد کرد و در روز پنجشنبه نیز اعضای مجلس خبرگان رهبری در حرم مطهر امام راحل حاضر و با آرمان‌های ایشان تجدید پیمان خواهند کرد،‌ همچنین پس از آن نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

وی در خصوص روند برگزاری اجلاسیه نیز توضیح داد: پس از شروع رسمی مراسم با تلاوت آیات قرآن کریم، رییس مجلس خبرگان رهبری به سخنرانی خواهند پرداخت،‌ بعد از آن حدود ۱۶ سخنرانی پیش از دستور حداکثر به مدت یک ربع توسط نمایندگان مجلس خبرنگان رهبری انجام خواهد شد؛ همچنین تعیین اعضای کمیته پنج‌ نفره برای تنظیم و پیشنهاد بیانیه پایانی و نیز انتخابات هیات رئیسه و کمیسیون‌ها، صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: با توجه به دغدغه‌های نمایندگان مجلس خبرگان رهبری نسبت به مسائل اقتصادی و معیشتی، در این اجلاسیه از وزیر اقتصاد دعوت به عمل آمده‌است تا به عنوان نماینده دولت در خصوص راهکارهای اندیشیده شده برای بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی مردم توضیحات لازم را ارائه دهد.

خاتمی گفت: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری بر اساس وظیفه مطالبه‌گری خود از مسئولان می‌خواهند که برای بهبود شرایط معیشتی مردم که در تمام صحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی حاضر هستند بیش‌ازپیش تلاش کنند و مسئولان نیز با پیگیری مستمر و میدانی به دنبال ادای دین خود به مردم هستند.

وی بیان داشت: مجلس خبرگان رهبری در تمامی شرایط حتی در دوران کرونا فعالیت‌های خود را به صورت مستمر دنبال می‌کرد که از جمله آن برگزاری اجلاسیه‌های رسمی، صدور بیانیه‌ها و اعلام مواضع در مواقع مختلف، تشکیل جلسات‌ کمیسیون‌ها و مطالبه‌گری دغدغه‌های مردم از مسئولان بوده‌است.

وی ادامه داد: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات توسط رهبر معظم انقلاب نیز، مجلس خبرگان رهبری به عنوان نهاد پیشگام قانون جامع و کاملی را بر اساس سیاست‌های ابلاغی برای شرکت در انتخابات این مجلس تصویب و از طریق شورای نگهبان به وزارت کشور ابلاغ کرد که از دوره بعد ملاک ثبت نام، شرکت در آزمون‌ها و انتخاب نامزدها، همین قانون جدید خواهد بود.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: این مجلس در تمامی مواقع و شرایط حاضر است و به عنوان نمونه در همین جریان اغتشاشات اخیر چهار جلسه با حضور وزیر محترم کشور و مسئولان عالی رتبه امنیتی در کمیسیون سیاسی،‌ فرهنگی و اجتماعی مجلس خبرگان رهبری تشکیل شد.

وی تاکید کرد: نگاه مجلس خبرگان رهبری این است که حفظ نظام از اوجب واجبات است و اعضای خبرگان رهبری بر این نکته تاکید دارند که باید پاسدار نظام اسلامی بود،‌ بنابراین به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد کسانی با تحرکات شیطانی آرزوی آمریکا که براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است را برآورده کنند و به صراحت می‌گوییم که آمریکا این آرزو را به گور خواهد برد.

وی ادامه داد: آمریکا و استکبار در پی براندازی،‌ تجزیه و مقابله با اقتدار نظام اسلامی و ایجاد ناامنی در کشور است که به لطف الهی مسئولان کشوری و لشکری نگذاشتند و نمی‌گذارند که دشمن به خواسته خود برسد، بر این باوریم که اعتراض حق به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی است اما اغتشاش در همه کشورها ممنوع بوده و هیچ کشوری در دنیا سراغ نداریم که اجازه اغتشاش بدهد.

خاتمی گفت: در برابر اغتشاش موضع داریم و آن ممنوع است، اما اعتراض را حق شرعی و قانونی می‌دانیم؛ دشمن می‌خواهد میان مردم و مسئولان بی‌اعتمادی را حاکم کند، در حالی که مسئولان ما مستقیم یا غیر مستقیم انتخاب مردم هستند، مردم به رئیس جمهور رای دادند و وزرا هم از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفتند.

وی بیان داشت: به صراحت می‌گویم نقد منصفانه را که عامل رشد کشور است می‌پذیریم اما این که عینک بدبینی به چشم بزنیم و هر آنچه را که مسئولان انجام می‌دهند نادرست ببینیم،‌ صحیح نیست و با فرهیختگی در تضاد است. جا دارد از تلاش‌های مسئولان کشور تشکر کنم و بگویم که مردم در عرصه معیشت در فشار هستند، بنابراین از آنان می‌خواهیم با تلاش بیشتر مشکلات را کاهش دهند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که اعضای مجلس خبرگان رهبری بر آن عهدی که سال ۶۸ با رهبر معظم انقلاب بستند هستند، تاکید کرد: تنها گزینه رهبری را شخص مقام معظم رهبری می‌داند و از خداوند متعال برای ایشان طول عمر را می‌خواهیم.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در عرصه سیاست خارجی نیز سیاست نه شرقی و نه غربی ملاک عمل ماست، البته معنای این جمله تعامل نداشتن نیست، از اول انقلاب معیار ما این بود که نه ظلم می‌کنیم و نه مظلوم واقع می‌شویم،‌ با همه کشورها ارتباط داریم مگر دو کشور رژیم صهیونیستی که از اساس غاصب است و یکی هم با دولت آمریکا که تا آدم نشده با آن نیز ارتباط نخواهیم داشت. تحرکات اخیر آمریکا در جریان اغتشاشات نیز بار دیگر نشان داد که آمریکا آدم نشده و قابلیت برقراری ارتباط را ندارد.

وی همچنین در سخنان خود بیان داشت: مردم انتظار دارند که مجلس خبرگان رهبری در چارچوب وظایف خود به مطالبه‌گری از مسئولان بپردازد، این مجلس به وظیفه خود عمل کرده‌است؛ گرانی‌ها بر زندگی مردم فشار وارد کرده‌است، این موضوع را تک تک اعضای مجلس خبرگان رهبری که در متن جامعه و با مردم زندگی می‌کنند درک می‌نمایند، رنج مردم،‌ رنج ماست و در این خصوص مطالبه‌گری می‌کنیم و بیشتر سخنرانی‌های اجلاسیه‌های خبرگان نیز پیرامون این موارد است، همان طور که در اجلاس پیش‌رو نیز با دعوت از وزیر محترم اقتصاد به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

وی با اشاره به سخنان دروغ رسانه‌های بیگانه در خصوص ایران، ادامه داد: هیچ کس به خاطر انتقاد از نظام دستگیر نشده‌است، اما کسی که برانداز باشد و بخواهد امنیت مردم را از بین ببرد،‌ در هرجای دنیا که باشد دستگیر می‌کنند.

خاتمی گفت:‌ امروز بر خلاف حرف نادرست رسانه‌های معاند، جمهوری اسلامی نه‌تنها منزوی نشده‌،‌ بلکه قوی‌تر هم شده‌است که نمونه آن در سفر ریاست محترم جمهور به چین قابل مشاهده‌است.

وی افزود: چرا برخی سخنان بیگانگان را دیکته می‌کنند که کشور به هم ریخته شده نه این‌گونه نیست بلکه امور کشور سامان دارد و قرار نیست هر کسی که مقاله‌ای در جایی نوشت،‌ حرف درستی زده باشد، همه باید به رعایت قانون التزام داشته ‌باشند.

وی ادامه داد: ساماندهی کشور با ولایت است،‌ و دشمنان این جایگاه را هدف قرار داده‌اند،‌ آمریکا پول می‌دهد که علیه ستون انقلاب اسلامی شعار نویسی کنند،‌ امروز استقامت و سربلندی کشور به وجود ولایت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سیاست‌های ما خردمندانه است و مملکت ما مملکت قانون است، کشور در وضعیت سامان یافته و خوبی قرار دارد و مسئولان برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب درمواقع گوناگون سعه صدر بسیاری از خود نشان می‌دهند، تاکید کرد: در همین مساله عفو زندانیان که توسط معظم له صورت گرفته و مورد تحسین همگان واقع شد، این موضوع قابل مشاهده‌است.

وی ادامه داد: یک ملت که با هم زندگی می‌کنند ممکن است با هم اختلاف سلیقه داشته باشند و چه بسا این موضوع عامل رشد جامعه باشد،‌ اما این اختلاف سلیقه نباید به وحدت آن ملت آسیب وارد کند،‌ در همین راهپیمایی امسال که به گفته کارشناسان در ۱۰ سال اخیر بی‌سابقه بود مردم ما بار دیگر ثابت کردند با نظام اسلامی همراه هستند و اجازه نمی‌دهند تفرقه انگیزان به اهداف خود برسند.

خاتمی گفت: از آنجایی که خود آقای رییس جمهور عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری هم هستند، از نزدیک در جریان مباحثی که در این مجلس برای رفع نگرانی‌های مردم در خصوص مسائل معیشتی و اقتصادی مطرح می‌شود قرار دارند و برای رفع آن تلاش می‌کنند.

وی در خصوص عملکرد رسانه‌های داخلی نیز بیان داشت: رسانه‌ها باید قانونمدار باشند و به قوانین جمهوری اسلامی و به وظایف خود عمل کنند در این شرایط هیچ مقام و مسئولی مانع کار ایشان نخواهد شد.

وی ادامه داد: اگر رسانه‌ای، گوینده حرف دشمن شد باز هم باید او را آزاد گذاشت؟ رسانه‌ها در چارچوب قانون عمل کنند عزیز هستند اما ما در اغتشاشات اخیر دیدیم برخی رسانه‌های داخلی آتش بیار معرکه شده‌اند،‌ تا زمانی که رسانه‌ها بر اساس قانون عمل می‌کنند محترم هستند اما اگر هم‌دست دشمن شدند نظام نمی‌تواند دست روی دست بگذارد؛ اگر رسانه‌ها در چارچوب قانون بنویسند و عمل کنند خسته نباشید هم خواهند شنید،‌ اما اگر بخواهند از خطوط قرمز نظام بگذرند انتظار خسته نباشد نداشته باشند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: رهبر معظم انقلاب میدان را برای خبرگان در عرصه مراقبت از رهبری باز گذاشته‌اند، آنچه امروز مشاهده می‌شود این است که عملکرد رهبری به نحوی بوده که بهتر از آن نمی‌شد، این نقاظ قوت ولایت بوده‌است که ۴۴ سال نظام اسلامی را حفظ کرده‌است، همین که نظام با اقتدار و سربلندی حفظ شده و به پیش می‌رود نشان دهنده سلامت آن است.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.