کد خبر : 8263
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مرداد 1402 - 8:34

از شهربازی فدک و مجتمع گردشگری آبشار قم بهره‌برداری می شود

از شهربازی فدک و مجتمع گردشگری آبشار قم بهره‌برداری می شود
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم از بهره‌برداری از شهربازی فدک و مجتمع گردشگری آبشار تا اوایل مهرماه خبر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان در جلسه شورای خدمات شهری منطقه سه در خصوص موضوعات و مشکلات منطقه در تمامی حوزه‌های خدمات شهری اظهار کرد: مساحت کل فضای سبز منطقه ۳ تا پایان خردادماه سال جاری ۴ میلیون و ۴۸۰ مترمربع است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم افزود: همچنین مساحت فضای سبز شهری منطقه نیز، یک‌میلیون و ۴۳۳ هزار مترمربع و مساحت فضای سبز جنگلی و کمربند سبز منطقه سه ۳ میلیون و ۴۸ هزار مترمربع است.

وی با بیان اینکه منطقه ۳ دارای ۶۰ پارک شهری و محلی است و سرانه کل فضای سبز منطقه وضعیت خوبی دارد، تصریح کرد: ۲۳.۷۵ مترمربع به ازای هر شهروند و سرانه شهری ۷.۶ مترمربع و سرانه تفرج‌گاهی ۴.۲ مترمربع برای هر شهروند و سرانه جنگلی ۱۶.۱۵ مترمربع است.

جوادیان با تأکید بر اینکه در حال حاضر دو پروژه مهم و استراتژیک در منطقه داریم که شهربازی بوستان فدک یکی از این پروژه‌هاست، عنوان کرد: این بوستان که جز فضاهای نوستالژی و قدیمی قم است، ۴۵ هزار مترمربع مساحت دارد.

وی با اشاره به عدم وضعیت مناسب این بوستان از زمان تحویل گرفتن، گفت: در آخرین بازدید، وضعیت بوستان خوب اعلام‌شده و اعضای کمیسیون ماده ۳۸ در ۱۶ مرداد از پروژه بازدید کردند و قرار است فاز نخست تا یک ماه آینده افتتاح شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم افزود: در این بوستان، ۱۰ تجهیزات بازی بزرگسال و سینمای سه‌بعدی و پارک آبی طراحی می‌شود که در بحث‌های عمرانی تلاش خوبی از سوی منطقه ۳ انجام شد.

وی اظهارکرد: مجتمع فرهنگی گردشگری آبشار نیز یکی از پروژه‌های مهم بوده که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد و برق و امکانات در دست اقدام است و این دو پروژه مهم تا اوایل مهرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

جوادیان در مورد راه‌اندازی بوستان فدک عنوان کرد: پیش‌تر این بوستان وضعیت نامناسبی داشت و اخیراً رستوران آن بهسازی شده و وضعیت خوبی پیدا کرده و رونق گرفته است.

وی در خصوص نمایشگاه گل و گیاه بوستان بنیادی خاطرنشان کرد: این بوستان اهمیت زیادی دارد و دو هفته قبل یکی از تولیدکنندگان بزرگ کشور در مزایده آن برنده و قرارداد بسته شد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم اضافه کرد: قرار است ۶ مرکز شامل گل‌های آپارتمانی و تخصصی، ماهیان زینتی و کلینیک گیاه‌پزشکی و غیره در بوستان راه‌اندازی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.