کد خبر : 10685
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آبان 1402 - 17:03

افتتاح متروی قم در انتظار تامین واگن است

افتتاح متروی قم در انتظار تامین واگن است
شهردار قم با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصدی طرح متروی قم گفت: در صورت تامین واگن خط A مترو فروردین ۱۴۰۳ آماده مسافرگیری می شود.
۵/۵ - (۳ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سید مرتضی سقاییان نژاد، شهردار قم در جریان بازدید معاون شهرداری ها و سازمان همیاری های وزیر کشور از این خط با اشاره به اینکه فاز یک خط A قم در زمینه سیستم برق، اتاق فرمان، ریل گذاری‌ها و ترانس‌ها آماده تست گرم است، گفت: برای تست گرم این مرحله نیازمند ۳ رام قطار هستیم و قرار شد پس از جلسه امروز و تعیین چگونگی تامین واگن ها فاز ۱ خط A قم وارد تست گرم شود.

وی زمان انجام تست گرم را ۳ ماه عنوان کرد و افزود: پس از بازدید ها روشن شد که این فاز قابلیت و امکان پذیری تست گرم را دارد و قرار است با جلسه مسئولان وزارت کشور انجام تست گرم نهایی شود.

شهردار قم اضافه کرد: اگر تست گرم نهایی شود بلافاصله این فاز مترو به بهره برداری خواهد رسید و به مرحله مسافر گیری می رسید.

شهردار قم با بیان اینکه در کنار تامین واگن در زمینه سیگنالینگ هم نیازمند اعتبار هستیم، افزود: فاز یک نیازمند ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار است که با شرکت های مختلف رایزنی شده تا سه ماه آینده راه این موضوع هم پیگیری و اندازی می شود.

سقاییان نزاد در خصوص ادامه ساخت خط A تا جمکران گفت: برای سال آینده ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق پیش بینی شده تا خط یک مترو با ۱۴ ایستگاه تکمیل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.