کد خبر : 10283
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مهر 1402 - 17:06

افزایش ۱۲ درصدی گازرسانی به نیروگاه قم

افزایش ۱۲ درصدی گازرسانی به نیروگاه قم
مدیرعامل شرکت گاز استان قم از افزایش 12 درصدی گازرسانی به نیروگاه سیکل ترکیبی قم طی 6 ماهه سال 1402 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ مرتضی خوش‌لهجه در گفت‌وگویی خبری، اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۵۷۴ میلیون و ۲۶۳ هزار متر مکعب گاز طبیعی به نیروگاه استان تحویل داده شد که این مقدار در سال گذشته در حدود ۵۱۲ میلیون و ۱۱۷ هزار متر مکعب بوده است.

وی با بیان اینکه ۹۳ درصد از سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های کشور گاز طبیعی است، تصریح کرد: استفاده از گاز طبیعی در نیروگاه‌ها، باعث افزایش بازدهی می‌شود و افزون بر این، کاهش تولید آلاینده‌های سمی و خطرناک را در پی دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم، پایداری گازرسانی به نیروگاه‌ها را یکی از سیاست‌های کلیدی شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد و در ادامه افزود: سال گذشته برای جبران ناترازی گاز در بخش خانگی و عمومی، گازرسانی به نیروگاه برق استان محدود شد که با مدیریت مصرف توسط مردم عزیز استان، این گازرسانی مجدداً از سر گرفته شد.

وی با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی، خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن فصل سرد سال و افزایش مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی، استمرار گازرسانی به بخش صنعتی و نیروگاه‌ها، همراهی مشترکین گرامی در رعایت الگوی مصرف و استفاده بهینه را می‌طلبد و به همین خاطر از مشترکین گرامی تقاضا می‌شود نسبت به صرفه‌جویی در مصرف گاز اهتمام لازم را داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.