کد خبر : 6292
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 تیر 1402 - 13:20

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی:

امروز بزرگ‌ترین ناوگان هوایی خاورمیانه را در اختیار داریم

امروز بزرگ‌ترین ناوگان هوایی خاورمیانه را در اختیار داریم
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه هوانیروز اورژانس هوایی ۳۰ استان را تحت پوشش دارد، گفت: امروز بزرگ‌ترین ناوگان هوایی در خاورمیانه را در اختیار داریم.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛  امیر خلبان یوسف قربانی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره رژه زمینی و بالگردی کارکنان و خلبانان هوانیروز در شهر مقدس قم که در باغ‌موزه دفاع مقدس قم برگزار شد با اشاره به اینکه یک جریان تاریخی در ۱۹ تیرماه سال ۵۸ رخ داد، اظهار داشت: ۱۹ تیر برگی زرین در روزهای حساس در انقلاب بود.
وی ادامه داد: این اتفاق در زمانی که منافقین، حزب کومله و دشمنان به دنبال ضربه‌زدن به انقلاب بودند رخ داد.
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی اضافه کرد: از سویی در آن زمان عده‌ای ندای انحلال ارتش را سر می‌دادند و نفوذی‌ها به دنبال ضربه‌زدن به این نظام و انقلاب بودند و از سوی دیگر هم مستشاران بودند که ناوگان هوایی کشور را در دست داشتند.
وی ابراز داشت: در آن روز بیعتی که با رژه هوانیروز با امام خمینی (ره) انجام شد نقطه عطفی در تاریخ کشور است. در آن زمان‌حساس کشور امام خمینی (ره) قبول‌کردن تا این رژه انجام شود. در آن رژه ۱۰۰ فروند هلی‌کوپتر آماده بود که بیش از ۵۰ فروند هلی‌کوپتر در آسمان رژه رفتند باتوجه‌به اینکه مستشاران می‌گفتند ما نمی‌توانیم هلی‌کوپترها را سرپا نگهداریم.
امیر خلبان قربانی ادامه داد: آن اعتماد حضرت امام خمینی (ره) به خلبانان و هوانیروز باعث شد تا جوانان در پاوه، عملیات مرصاد و دفاع مقدس خوش بدرخشند. هوانیروز در هیچ عملیاتی شکست نخورده است که شواهد در تاریخ وجود دارد.
وی تصریح کرد: زمانی که امام فرمودند می‌توانیم امروز را می‌دیدند که ما توانستیم و با تمام تحریم‌ها امروز نیروی مسلح ما باعث اقتدار کشور و جمهوری اسلامی در منطقه و دنیا است.
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه چندسالی است که حسب دستور فرمانده کل قوا چند اقدام را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، گفت: نهضت قطعه‌سازی که امروز ۸۰۰ نوع قطعه کوچک و بزرگ هواپیما ساخته شده است؛ ساخت سامانه‌های دید در شب و نصب سامانه‌های پیشرفته بر روی هواپیماها و هلی‌کوپترهای هوانیروز انجام‌گرفته است.
وی ادامه داد: امروز بزرگ‌ترین ناوگان هوایی در خاورمیانه را در اختیار داریم.
امیر خلبان قربانی با اشاره به حضور خلبانان هوانیروز در اورژانس هوایی کشور، گفت: هوانیروز ارتش تاکنون ۳۰ استان را تحت پوشش دارد.
وی عنوان کرد: در یک سال گذشته پروازهای خلبانان هوانیروز توانسته جان دو هزار نفر را از مرگ حتمی نجات دهد و ۴۸ مورد انتقال عضو برای اهدا عضو را هم انجام داده است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.