کد خبر : 10704
تاریخ انتشار : جمعه 5 آبان 1402 - 9:20

وزیر آموزش و پرورش:

امسال ۴۰ هزار معلم جدید جذب شدند

امسال ۴۰ هزار معلم جدید جذب شدند
صحرایی گفت: برای جبران کمبود معلم در کشور امسال ۴۰ هزار معلم جدید جذب شدند که علت تاخیر در این زمینه مشکلاتی از قبیل تاخیر در اعلام نتایج آزمون‌های استخدامی و روند متفاوت مصاحبه های استخدامی بود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ رضا مرادصحرایی امروز در حاشیه سفر برنامه‌های آموزش و پرورش در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل نیاز موجود در حوزه جذب معلمین، آزمون استخدامی جداگانه‌ای برای جذب معلم پرورشی در کشور انجام می‌شود که تاکنون مجوز ۱۱ هزار نفر را دریافت کرده‌ایم و تلاش داریم این میزان را به ۲۰ هزار نفر برسانیم.

وی افزود: خراسان رضوی به عنوان دومین استان پر جمعیت کشور پس از تهران، با حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی از جایگاه حساسی در حوزه تعلیم و تربیت کشور برخوردار است و هم اکنون خراسان رضوی دارای بیش از یک و نیم میلیون دانش آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را شامل می‌شود.

صحرایی گفت: باید معلمان خوبی برای پرورش و تربیت دانش آموزان جذب شوند، اگر چه به مدت چهار هفته در جذب معلم در استان خراسان رضوی تاخیر داشتیم که مطمئن هستیم این عقب ماندگی به زودی جبران می‌شود، اما توانستیم معلمان خوبی را برای ۳۰ سال خدمت مخلصانه جذب کنیم.

وزیر آموزش وپرورش عنوان کرد: برای جبران کمبود معلم در کشور امسال ۴۰ هزار معلم جدید جذب شدند که علت تاخیر در این زمینه مشکلاتی از قبیل تاخیر در اعلام نتایج آزمون‌های استخدامی و روند متفاوت مصاحبه‌های استخدامی بود.

وی افزود: در این سال‌ها ما شاهد بالاترین بازنشستگی و کمترین جذب معلم در آموزش و پرورش بوده ایم، در صورتیکه در این دو سال اخیر با نگاه رهبریو جلسه ایشان در دانشگاه فرهنگیان نگاه بر تقویت معلم و جذب معلمین متعهد و تامین معلم در مدارس دولتی بود بطوریکه در ۶ ماه گذشته ۴۴ هزار معلم با وسواس و دقت کامل با اهداف سند تحول بنیادین انتخاب شدند.

صحرایی بیان کرد: من معلمی را از دانشسرا و در سال ۱۳۷۰ آغاز کردم و از روستا به خانواده آموزش و پرورش پیوسته ام و از آنچه دارم با افتخار یاد می‌کنم و هنوز هم خود را یک معلم می‌دانم.

وی با تاکید بر جایگاه ویژه معلمی گفت: معلمان معماران و آینده سازان کودکان ایران زمین هستند و باید کودکانمان را به گونه‌ای تربیت کنند که عاشق خدا باشند و خداوند متعال را از صمیم قلب دوست بدارند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: به کودکان بگویید که پیامبر خاتم الانبیا برای هدایت انسان‌ها چه مرارت‌ها را تحمل کرده اند، به آن‌ها بیاموزید در شادی و غم کنار هم باشند، در مسیر معلمی مولا علی (ع) را معرفی کنید تا جامعه‌ای علوی با نگاه حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهر (س) داشته باشیم که اگر امروز سنت علی و علوی در دنیا حاکم می‌بود کودک کشی در هیچ جای دنیا و در غزه اتفاق نمی‌افتاد.

صحرایی خاطرنشان کرد:وظیفه معلم این است که دانش آموز را حقیقت طلب، با بصیرت و میهن دوست تربیت کند؛ دانش آموز ما باید به گونه‌ای تربیت شود که هویت ملی و مذهبیشان رشد یابد، ایران دوست، ولایت مدار و عاشق اهل بیت باشند.

صحرایی در پایان گفت: معلمینی که تحول می‌خواهند، تحول می‌پذیرند و تحول می‌آفرینند و با وجود کمبود امکانات نیز با اعتقاد راسخ به دنبال تحول در ذهن‌ها هستند گر چه وظیفه ماست که این کمبود‌ها را بر طرف کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.