کد خبر : 11682
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آذر 1402 - 18:28

توزیع شیر دولتی در مدارس ابتدایی قم آغاز شد

توزیع شیر دولتی در مدارس ابتدایی قم آغاز شد
طرح توزیع شیر دولتی ۱۶۰ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم از امروز دوشنبه آغاز شد.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم، در آیین آغاز طرح توزیع شیر در بین دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در یکی از مدارس قم، بیان داشت:در قالب این طرح، شیر دولتی رایگان هفته‌ای ۲ مرتبه بین دانش‌آموزان مقطع تحصیلی ابتدایی تا پایان سال تحصیلی جاری توزیع خواهد شد.

علیرضا رحیمی با بیان اینکه شیر به‌عنوان بهترین مکمل غذایی دانش‌آموزان در ساعات حضور در مدرسه به شمار می‌رود، تصریح کرد: در کنار اجرای این طرح،از والدین انتظار می‌رود تا زمینه جهت صرف صبحانه برای دانش‌آموزان را فراهم کنند.

وی اضافه کرد: در سطح کشور ۹ میلیون دانش‌آموز مقطع ابتدایی در سال تحصیلی جدید مشغول تحصیل هستند که مشمول این طرح می‌شوند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری قم نیز طی سخنانی بیان داشت: دولت سیزدهم با تدابیر و تاکید بر سلامتی دانش‌آموزان زمینه اجرای این طرح ارزشمند را فراهم کرده‌است.

حسین غریب عنوان کرد: یکی از اهداف این طرح ترویج مصرف لبنیات در سطح کشور است که پیاده‌سازی آن نیازمند همراهی خانواده‌هاست.

ماجرای توزیع شیر در مدارس با زیرپوشش قرار دادن حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز در سال ۷۹ آغاز و براساس این طرح، ۷۰ نوبت شیر در طول سال تحصیلی در میان دانش‌آموزان توزیع می‌شد اما به مرور از میزان توزیع شیر در مدارس کاسته شد و در نهایت در سال ۹۶ به بهانه کمبود منابع اعتباری، این طرح متوقف گردید.

این توقف درحالی صورت گرفت که کارشناسان تغذیه و مسئولان حوزه آموزش و سلامت معتقدند که شیر می‌تواند نیازهای تغذیه‌ای کودکان و نوجوانان را تامین کند و اصرار دارند تا فرهنگ سازی مصرف شیر در بین دانش‌آموزان انجام شود.

براساس این ضرورت، کارشناسان و مطالبه‌گران حوزه تعلیم و تربیت هر ساله موضوع توزیع شیر در مدارس سراسر کشور را به عنوان یک دغدغه‌ جدی مورد توجه قرار داده‌اند و از مسئولان آموزش و پرورش درخواست مجدد توزیع شیر در مدارس سراسر کشور را داشتند تا در نهایت این اقدام مهم در دولت سیزدهم با اعلام رئیس جمهور در ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ دوباره کلید خورد.

۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل هستند.

۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی در این استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.

در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳  ۳۰۵ هزار دانش‌آموز قمی مشغول تحصیل هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.