کد خبر : 11818
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1402 - 9:19

مدیرکل گمرکات قم:

انتقال کالا از خطوط ریلی تحولی بزرگ در صادرات قم است

انتقال کالا از خطوط ریلی تحولی بزرگ در صادرات قم است
مدیرکل گمرکات قم گفت: فعال‌سازی خط راه‌آهن گمرکات قم و انتقال کالاهای صادراتی از خطوط ریلی تحولی بزرگ در حوزه صادرات استان به‌شمار می‌آید.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ اسفندیار دریکوندی  بیان داشت: درهمین ارتباط هفته گذشته ۵۰ واگن کالای صادراتی به وزن یک‌هزار تُن و ارزش ۵۰۰ هزار دلار از محل گمرک استان قم با استفاده از شبکه ریلی به مرزهای کشور جهت صادرات به کشورهای مختلف انتقال یافت.

وی با اشاره به اینکه شبکه ریلی درگمرک قم از قبل وجود داشت اما اکنون فعال شده و از این به بعد ما به صورت هفتگی از این طریق صادرات خواهیم داشت،‌ افزود: این روش صادرات با همکاری اداره‌کل راه‌آهن قم و شرکت انبارهای عمومی به صورت مستمر ادامه خواهد یافت و در همین هفته جاری نیز محموله بزرگی با استفاده از خطوط ریلی از قم صادر می‌شود.

مدیرکل گمرکات قم با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه، بیش‌از ۱۶۲ هزار تُن کالا در قالب چهار هزار و ۳۶۹ اظهارنامه و به‌ ارزش ۱۶۲ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۷۵۸ دلار از گمرکات این استان به کشورهای مختلف جهان صادر شد، ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی قم به ۳۳ کشور در مناطق مختلف جهان ارسال شده‌است.

وی با اشاره به تنوع بالای کالاهای صادراتی قم، افزود: بر همین اساس طی مدت یاد شده، ۳۴ نوع کالا عمده کالاهای صادراتی این استان را تشکیل داده‌اند که مهمترین آن‌ها عبارت‌اند از سرب، انواع گرانول،‌ کفش و صندل، میلگرد آجدار،‌ الیاف پلی‌استر، پلاستیک دسته‌دار،‌ شیرخشک صنعتی، تخم مرغ و همچنین لوازم خانگی ازجمله ماشین لباسشویی و یخچال بوده‌است.

 

دریکوندی در ادامه سخنان خود به برگزاری نشست تخصصی به منظور توسعه تعاملات و همکاری‌های آموزشی و پژوهشی بین گمرک، ستاد همکاری حوزه علمیه و ‌وزارت اقتصاد در گمرک قم طی روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: در این نشست فاطمه اعتماد مقدم مدیرکل مرکز آموزش، تحقیقات و ظرفیت سازی گمرک ایران به تشریح برنامه‌های مرتبط با چگونگی همکاری‌های پژوهشی، آموزشی در خصوص بررسی مصادیق اقتصاد اسلامی در حوزه تجاری و همچنین بررسی چگونگی تعریف و رویکردهای مرتبط با ایجاد انسجام بین ارکان سه گانه علوم دانشگاهی، اصول اجرایی و مبانی اسلامی پرداخت و شکل گیری روند فعالیت ارزشمند بین گمرک ایران، حوزه و وزارت اقتصاد را بسیار مهم و اثربخش عنوان کرد.

گفتنی‌است این کارگروه تاکنون با برگزاری نشست‌های مختلف سازوکارهای اولیه در خصوص چگونگی تدوین نقشه مسیر و سیاست‌های عملیاتی را مشخص کردند و در حال حاضر با حضور کارگروه عالی گمرک در نظر است تا توافقات لازم به منظور عملیاتی نمودن موارد مدنظر انجام گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.