کد خبر : 9817
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مهر 1402 - 9:13

دادستان قم:

باند کلاهبرداری کارت‌های بانکی در قم منهدم شد

باند کلاهبرداری کارت‌های بانکی در قم منهدم شد
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی قم از متلاشی‌شدن باند ۹ نفره کلاهبرداری با روش کپی (اسکیم) کارت‌های بانکی خبر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب در گفت‌وگویی اظهار داشت: این متهمان در چند جایگاه پمپ‌بنزین و پارکینگ عمومی شهر قم بیش از ۶۰۰ کارت‌بانکی را کپی و از طریق خرید طلا، لوازم‌خانگی و اقلام دیگر در شهرهای مختلف اقدام به پول‌شویی مبالغ به‌دست‌آمده، کرده‌اند.
وی، به ثبت ۶۲ شکایت مال‌باختگان از این باند با مبلغی در حدود ۲۸ میلیارد ریال در دادسرای جرائم رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: با دستورات قضایی شعبه ۱۳ بازپرسی و رصد پلیس فتا این افراد شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه درحالی‌که قصد عزیمت به تهران برای خرید طلا را داشتند، دستگیر شدند.
وی در خصوص روش این نوع کلاهبرداری توضیح داد: ۲ نفر از این باند از سرکردگان این گروه بودند که دیگر افراد گروه را به کار گرفته و مدیریت می‌کردند این متهمان سه نفر را به‌عنوان پمپ زن یا متصدی پارکینگ عمومی در شهر قم استخدام کرده بودند که هنگام اخذ کارت‌های بانکی از افراد اقدام به کپی‌برداری از آنها و ثبت رمز کارت می‌کردند که چهار نفر نیز که شامل سه خانم و یک آقا بودند با مراجعه به فروشگاه‌های خرید طلا لوازم الکترونیک و فروشگاه‌های دخانیات و غیره اقدام به خالی‌کردن حساب بانکی از طریق خرید کالا و پول‌شویی می‌کردند.
غریب گفت: متهمان با در اختیار داشتن کارت‌های شناسایی سرقتی، کارت‌های بانکی کپی شده را نیز به همان نام چاپ می‌کردند و با ارائه کارت شناسایی سرقتی و کارت‌بانکی همنام با آن و دادن شماره‌تلفن‌های افراد مختلف موفق به جلب‌اعتماد فروشندگان در معاملات خود شده بودند.
دادستان قم با بیان اینکه متهمان اصلی این باند دارای سوابق مشابه بودند، تصریح کرد: متهمان خانم تاکنون به ۲۸ فقره خرید طلا از فروشگاه‌های تهران و سایر شهرها اقرار و اعتراف کردند.
وی با اعلام اینکه پیگیری‌ها برای دستگیری یک متهم متواری این پرونده همچنان ادامه دارد، به شهروندان هشدار داد: ضروری است افراد نسبت به مراقبت از کارت‌های بانکی و در اختیار دیگران قرارندادن رمز کارت‌بانکی اهتمام لازم را داشته باشند و حتی‌المقدور برای خریدهای جزئی از کارت‌های بانکی دارای موجودی اندک استفاده نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.