کد خبر : 8339
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1402 - 11:11

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

باید تمام ظرفیت‌ها در مساجد برای جذب در جهت ساخت جامعه اسلامی بسیج شود

باید تمام ظرفیت‌ها در مساجد برای جذب در جهت ساخت جامعه اسلامی بسیج شود
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه امروز شهدا گنجینه‌های بزرگ ملت بزرگ ایران هستند، گفت: باید تمام ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود را در مساجد در کنار هم بسیج کنیم تا مساجد کانون جوشان جذب نوجوانان و جوانان برای ساخت جامعه اسلامی قرار بگیرد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سردار غلامرضا سلیمانی امروز در مراسم اولین آیین ملی تکریم فعالان مساجد و پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که با شعار «مثل مصطفی» در مسجد مقدس جمکران برگزار شد با اشاره به اینکه امروز تحولات عظیم انقلاب را که از مسجد شروع شد را می‌بینیم، اظهار داشت: کارکردهای مسجد بسیار مهم است.

وی ادامه داد: مسجد در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سرآغاز شکل‌گیری و تحولات است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به دوران دفاع مقدس، گفت: کارکردهای مسجد در دفاع مقدس تربیت جوانان مؤمن و انقلابی بود که همین جوانان برای دفاع از کشور و ناموس به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند.

وی عنوان کرد:  شهید مصطفی  صدرزاده یکی از پیامدهای توجه مسجد به کارکرد تربیتی بود. کارکرد مسجد در تربیت جونان انقلابی و مؤمن  پا به کار است.

سردار سلیمانی افزود:  امروز تقریظ رهبر معظم انقلاب بر دو کتابی که به‌عنوان معرفی شخصیت این شهید است یک سرآغازی خواهد بود برای نقش‌آفرینی مساجد در تربیت جوانان مؤمن و انقلابی عازم و پای‌کار است.

وی ادامه داد: ما باور داریم که تمدن اسلامی با محوریت مساجد شکل خواهد گرفت که در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره شده است؛ لذا با تقویت و تجهیز مساجد و کمک به فعال‌شدن آنها به سمت تحقق محله اسلامی و دولت اسلامی پیش خواهیم رفت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: شهدای اخیر اغتشاشات مانند شهید آرمان علی وردی، روح‌الله عجمیان و سایرین عَلم را از دست شهید مصطفی صدرزاده دریافت کردند و این شهید هم عَلم را از دست شهید حاج‌قاسم سلیمانی، شهید حججی، شهید ابراهیم هادی و سایرین شهدا به دست گرفته بود.

وی با اشاره به اینکه امروز شهدا گنجینه‌های بزرگ ملت بزرگ ایران هستند، گفت: شخصیت شهدا بایستی با روش‌های هنرمندانه و ظریف و جذاب به نسل جوان معرفی شود. نوجوانان و جوانان ملت ایران تشنه شناخت شهید مصطفی صدرزاده و شهدای دیگر هستند.

سردار سلیمانی اضافه کرد: این رسالت بر دوش ما و شما به‌عنوان فعالان مساجد هست حرکتی که در ایران آغاز شده تا محلات همه کارکردهای خود را مدنظر قرار دهند و در جهت حل مشکلات محلات و تحقق محلات اسلامی و مقدمه گام دوم را محقق سازند.

وی افزود: راهبری این امر مهم بر عهده علما و امامان مساجد و هدایت نمایندگان رهبری در استان‌ها انجام می‌گیرد.  نوجوانان از این برنامه‌های استقبال خوبی داشته و دارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: باید تمام ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود را در مساجد در کنار هم بسیج کنیم تا مساجد کانون جوشان جذب نوجوانان و جوانان برای ساخت جامعه اسلامی قرار بگیرد.

وی افزود: این حرکت بزرگ و اسلامی با الگوپذیری از شخصیت‌های بزرگی مانند شهید مصطفی صدرزاده بسیار امکان‌پذیر و دست‌یافتنی است.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه این کار بزرگ با بسیج ظرفیت‌ها و مسجد محوری آغاز خواهد شد، گفت: در بیش از ۱۷ هزار مسجد رویکرد تحقق محله اسلامی مسجد محور آغاز شده است تا با حضور مردم، مساجد به کارکردهای اصلی خود بپردازند و ظرفیت‌های آنها محقق شود تا همه ببینند مسجد کانونی برای فعالیت‌های علمی آموزشی و تربیتی و کمک‌های مؤمنانه است.

وی اضافه کرد: اولین همایش تکریم فعالان مساجد با تقریظ رهبری معظم انقلاب بر دو اثر شهید مصطفی صدرزاده هم‌زمان شده است تا تجدید عهدی با رهبری باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: این فعالیت در سراسر کشور توسعه خواهد یافت تا همه کارکردهای خود را شکوفا کند و در جهت عملیاتی‌کردن کارکردهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی، ورزشی، سیاسی و… تقویت شود و همه یک هدف متعالی که آن هم تحقق جامعه اسلامی است را دنبال خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.