کد خبر : 6751
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 تیر 1402 - 8:32

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم:

حمایت از مساجد،هیأت و مراکز فرهنگی، حفظ سنگر در جنگ ترکیبی است

حمایت از مساجد،هیأت و مراکز فرهنگی، حفظ سنگر در جنگ ترکیبی است
ملایی با تاکید بر حمایت از مساجد و مراکز فرهنگی گفت: امام خمینی(ره) نیز مساجد را سنگر نظام می‌دانست و امروز در جنگ نرم نیز باید مساجد پایگاه قرار گیرند و مدیریت شهری نیز باید از این سنگر حمایت کند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛  دکتر مصطفی ملایی نقش مدیریت شهری در مناسبت‌ها و ماه محرم را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری یک نهاد خدمت گذار در جامعه است که در همه عرصه‌ها فعال خواهد بود.
وی محل تامین اجرای برنامه های مدیریت شهری در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی را ازعوارض پرداختی مردم دانست و افزود: عوارضی که مردم پرداخت می‌کنند در اجرای پروژه‌های عمرانی، رفت و روب شهر، سیما و منظر شهری و غیره هزینه می‌شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: یکی از بخش‌های مهم هزینه کرد عوارض مردم در حوزه فرهنگ بوده که بایستی مدیریت شهری بر اساس گفتمان مقام معظم رهبری مدظله‌العالی وخواسته و دغدغه‌های مردم این سرمایه گذاری در بخش فرهنگی را مدیریت کند.
وی انقلاب اسلامی را یک انقلاب فرهنگی دانست و بیان کرد: کشور ایران دارای سابقه چند هزارساله فرهنگی است و شهر قم یک شهر فرهنگی و خاستگاه انقلاب بوده و نیز ۴۰ حدیث از لسان ائمه اطهار(ع) در مورد عظمت شهر مقدس قم نقل شده است.
ملایی جنگ دشمنان علیه ایران را جنگ نرم و فرهنگی دانست و تصریح کرد: با بررسی تمام موارد ذکر شده در مورد شهر قم و کشور ایران، مدیریت شهری باید در حوزه فرهنگ به صورت جدی ورود کرده و البته نمی‌تواند به صورت مستقیم نیز ورود کند و باید تسهیل‌گر باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: باید تمام برنامه‌های فرهنگی با مشارکت مردم انجام شود و اگر بخواهیم بودجه‌ای به این امر اختصاص دهیم باید در جهت حمایت ویژه از کنشگران و فعالان عرصه فرهنگی باشد.
وی بسترسازی و تسهیل‌گری در حوزه فرهنگ را دوباره یادآور شد و خاطرنشان کرد: باید تمام برنامه‌های فرهنگی با اولویت کودک و نوجوان و نیز خانواده و در بستر مساجد و هیئت اجرایی شود.
ملایی تدوین دستوالعمل حمایت از مساجد و مراکز فرهنگی را در جهت حمایت مدیریت شهری از کارهای فرهنگی دانست و ابراز کرد: مردم ظرفیت‌های زیادی در کنترل آسیب‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌های فرهنگی دارند که باید به آن توجه کنیم.
وی چگونگی تعامل مدیریت شهری با گروه‌های مردمی و مساجد و هئیت‌های مذهبی را مطرح کرد و گفت: تمام بزرگان تاکید بر اجرای برنامه‌ها با محوریت مساجد دارند و پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) مسجد را پایگاه می‌دانستند و مسجد و هیئت قلب تپنده برنامه‌های فرهنگی است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: امام خمینی(ره) نیز مساجد را سنگر نظام می‌دانست و امروز در جنگ نرم نیز باید مساجد پایگاه قرار گیرند و مدیریت شهری نیز باید از این سنگر حمایت کند.
وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل کمک به مساجد و مراکز فرهنگی که برای نخستین بار در کشور تدوین شده به فعال شدن و جاذبه بیشتر مساجد کمک می‌کند و می‌تواند برنامه های فرهنگی را ریل گذاری کرده و کمک شهرداری را ساماندهی کند اما مدیریت نهایی و اصلی با مردم خواهد بود.
ملایی تاکید کرد: هر چقدر مدیریت شهری در اجرای برنامه‌های فرهنگی قوی تر عمل کند توطئه‌های دشمن در فروپاشی خانواده و پایین آوردن جایگاه زن را خنثی می‌کند و این نشان از اهمیت کار مدیریت شهری است و با وجود هجمه‌های دشمنان به شهر قم این کمک، اهمیت دوچندان دارد.
وی در پایان یادآور شد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری حمایت از موسسات فرهنگی وظیفه ماست و در شرایطی که غرب فرهنگ منحط خود را به کشورهای دیگر از جمله ایران تحمیل می‌کند باید فرهنگ دینی و اسلامی خود را با همین حمایت از مساجد ترویج کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.