کد خبر : 6839
تاریخ انتشار : شنبه 31 تیر 1402 - 20:50

برپایی هزار و ۷۰۰ هیأت عزاداری در دهه اول محرم قم/ فعالیت ۱۸۰ ایستگاه صلواتی در سراسر قم در دهه اول محرم

برپایی هزار و ۷۰۰ هیأت عزاداری در دهه اول محرم قم/ فعالیت ۱۸۰ ایستگاه صلواتی در سراسر قم در دهه اول محرم
رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم گفت: هزار و ۷۰۰ هیأت عزاداری در دهه نخست محرم در قم مراسم دارند و ۱۸۰ ایستگاه صلواتی به همت عزاداران در نقاط مختلف برپا می‌شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ جواد اشعری رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم در نشست خبری که در سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی برگزار شد به تشریح فعالیت های این شورا در ایام عزاداری محرم و صفر پرداخت و گفت: طبق همکاری که با جهادکشاورزی صورت گرفته، درخواست ارزاق هیئات به صورت سیستمی اعلام می‌شود. با رایزنی های صورت گرفته تاحدودی نیازهای هیئات مذهبی در تامین برنج، شکر، قند و گوشت را برطرف شده است و همچنین نان نیز که یکی دیگر از دغدغه‌های هیئات مذهبی بوده، با هماهنگی هایی که با سازمان غله و خدمات بازرگانی استان صورت گرفته، نانوایی مشخصی را برای هیئات مذهبی تعیین کرده‌ایم.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم از گاز مایع به عنوان یکی از دغدغه‌های هیئات مذهبی برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی یادکرد و گفت: در خصوص این نیاز فرآیندی را درنظرگرفتیم که مشکلی برای هیئات مذهبی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه نمایشگاهی از ملزومات مورد نیاز هیئات مذهبی نیز برپا کرده‌ایم، عنوان کرد: این نمایشگاه برای نخستین بار در محل نمایشگاه بین‌المللی قم برپا شدکه مورد استقبال هیأتی‌ها نیز واقع شد.

اشعری با اشاره به اینکه برای ساماندهی سخنرانان و خطبا هیئت های مذهبی جلسه‌ای در سازمان تبلیغات برگزار شد، خاطرنشان کرد: هزار و ۷۰۰ هیأت در دهه نخست محرم در قم مراسم دارند.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم با اشاره به اینکه تمثال شهدا در بنر های شهری و تبلیغات هیئات مذهبی اتفاقی بود که برای نخستین بار در شهر رقم خورد، یادآور شد: ۱۸۰ ایستگاه صلواتی را در دهه اول محرم برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه حرم‌حضرت‌معصومه(س) نگین و محور اصلی شهرقم است، اظهار کرد: متاسفانه برخی از تدابیر اشتباه موجب شده است حضور دسته‌های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا در میدان آستانه کاهش پیدا کند. در گذشته هیئات از مناطق مختلف در این میدان گردهم می‌آمدند. باید این سنت ادامه پیدا کند تا شاهد حضور بیش‌تر دسته‌های عزاداری در جوار حرم مطهر باشیم.

اشعری با بیان اینکه زمان‌بندی حضور دسته‌های عزاداری با همکاری فراجا انجام خواهد شد، گفت: امسال به همت خواهران هیئات بانوان در استان قم نیز ساماندهی شدند تا خدمات مطلوب‌تری به آن‌ها ارائه شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم با اشاره به اینکه آئین سوگواری عزاداری اقوام و ملل نیز در قم برگزار خواهد شد، عنوان کرد: باتوجه به حضور اقوام و ملل مختلف در قم این اتفاق در ۲۵ الی ۲۷ مردادماه در مسجد جامع قم انجام خواهد شد همچنین مراسم چهارپایه‌خوانی در دهه دوم در قبرستان‌نو انجام خواهد شد و ما از تمام افرادی که در این مراسم مهارت دارند دعوت می‌کنیم تا در این مراسم حضور بهم رسانند.

وی از حضور مدیران هیئات مذهبی قم در آئین شست‌وشوی حرم اباعبدالله(ع) پس از اربعین حسینی یاد کرد و گفت: همچنین همزمان با ایام شهادت امام رضا(ع) نیز در مشهد حضور پیدا خواهیم کرد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته از تعدادی میان‌داران هیئات مذهبی قم تقدیر به عمل آمده است، خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی نیز برای برخی از رابطین هیئات مذهبی ازجمله امنیتی، امداد و ایمنی، فرهنگی، رسانه و ورزشی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه بیش از دو هزار هیئات در استان قم داریم، تصریح کرد: از این تعداد بیش از هزار و ۶۰۰ هیات در شهر قم و ۱۷۰ هیات ویژه بانوان است.

اشعری اضافه کرد: همچنین با همکاری اداره‌کل انتقال خون در نظر داریم نذرخون را به عشق سیدالشهدا(ع) با حضور هیئات مذهبی در ایام تاسوعا و عاشورا داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.