کد خبر : 3311
تاریخ انتشار : جمعه 18 فروردین 1402 - 18:31

چرا دشمنان در اغتشاشات مساجد را هدف می‌گیرند؟

چرا دشمنان در اغتشاشات مساجد را هدف می‌گیرند؟
عضو مجلس خبرگان رهبری علت حمله به مساجد و مراکز دینی در اغتشاشات اخیر را اهمیت نماز در نظام تربیت خانوادگی و اجتماعی دانست و گفت: دشمن می‌داند که کانون تربیت صحیح دینی مساجد است و تا وقتی مساجد برپا است امکان تسلط بر جوانان را نخواهد داشت.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم ظهر امروز پیش از آیین ترتیل‌خوانی قرآن کریم در حرم بانوی کرامت در بیان نکات تفسیری جزء شانزدهم قرآن کریم، پیرامون موضوع تربیت در کانون خانواده اظهار کرد: مهمترین شیوه برای تربیت در خانواده دعوت به نماز است و خداوند در جزء شانزدهم دوبار این موضع را بیان کرده و تاکید داشته که پیامبران مأمور بودند که خانواده خود را به نماز دعوت کنند.

وی با تأکید بر اینکه مؤمن در دعوت خانواده اش به نماز باید جدیت به خرج دهد، افزود: خداوند در آیات سوره مریم از اسماعیل به عنوان فردی صادق الوعد یاد می کند که خانواده خود را به نماز دعوت می کرد؛ همچنین در آیه ۱۳۲ سوره طه خدای متعال پیامبر اکرم را هم به این موضوع امر می کند و می فرماید خانواده خود را به نماز دعوت کن و بر این امر استوار باش.

استاد تفسیر قرآن کریم با بیان اینکه دعوت به نماز به قدری در تربیت خانواده مؤثر است که خداوند پیامبرش را به این موضوع امر می کند، گفت: امام صادق علیه السلام فرمودند برترین چیزی که بندگان با آن به خدا نزدیک می شوند بعد از معرفت خدا نماز است.

وی با اشاره به آثار تربیتی فراوانی که نماز دارد، گفت: نماز موجب آرامش و بهداشت روان انسان می شود، باعث دوری از افسردگی و موجب نشاط می شود، عامل دور شدن از غفلت ها است، عامل بالا رفتن مقاومت و بردباری انسان می شود، موجب فاصله گرفتن ناهنجاری ها و رفتارهای زشت از جامعه می شود و عامل پرورش فضایل اخلاقی و تکامل معنوی می شود.

حاج ابوالقاسم با بیان این که پیامبر نسبت به جوانی از انصار که اهل گناه بود و نماز خواند فرمودند روزی نمازش اورا از گناه باز می دارد افزود: خداوند در سوره معارج فرموده است که انسان ها حریص و کم طاقت هستند مگر افرادی که اهل نمازند.

وی با بیان اینکه نماز عامل اتحاد و انسجام مؤمنان و متمایز کننده مؤمن ازمنافق است، افزود: یکی از علامت های نفاق این است که شخص نسبت به نماز کاهلی می کند؛ پیامبر(ص) فرمودند شیطان پیوسته از مؤمن در هراس است تا وقتی که به نمازهای خود اهتمام دارد ولی اگر نمازها را ضایع کرد و کنار گذاشت شیطان نسبت به او جرأت پیدا می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نماز که نباشد افسردگی، احساس پوچی، یأس و در نهایت خود کشی پیش می آید، گفت: نماز جمعه و جماعت که در جامعه کمرنگ شود اشخاص به سمت فرد گرایی سوق پیدا می کنند و برای منافع شخصی خود حاضرند به هر کسی ضربه بزنند.

وی علت هجمه اخیر دشمنان به مساجد و مراکز دینی را اهمیت نماز در نظام تربیت خانوادگی و اجتماعی دانست و ابراز کرد: در اغتشاشات چند ماه قبل به مساجد تعرض شد زیرا دشمن می داند که کانون تربیت صحیح دینی مساجد است و تا وقتی مساجد برپا است امکان تسلط بر جوانان را نخواهد داشت.

حاج ابوالقاسم با بیان اینکه قرآن اقامه نماز را در صدر وظایف دولت مردان بیان کرده است، گفت: مقام معظم رهبری اقامه نماز را به گونه ای تفسیر می کنند که هر کسی در هر موقعیتی سهمی در اقامه نماز دارد و این وظیفه در عمل شخصی کیفیت بخشیدن به نماز و در سطح اجتماعی ترویج نماز و همگانی کردن آن است.

سخنران آستان حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه صاحبان اندیشه و بیان با گفتن و نوشتن، دارندگان رسانه و منبر با پرداخت جذاب و هنری و مسئولان دستگاه‌ها متناسب با فعالیت خود باید حق این فریضه مهم را ادا کنند، افزود: اگر امروز نگران تربیت نسل جوان هستیم و از آینده فرزندان مان هراسان هستیم بهترین پناهگاه و بستر تربیتی یعنی نماز را باید جدی بگیریم و مخصوصا در مدارس باید نماز به صورت جدی مدنظر برنامه ریزان قرار گیرد.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.