کد خبر : 11503
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1402 - 12:32

جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابی‌طالب (ع)مطرح کرد:

بسیج یعنی فرهنگ احساس مسئولیت و تکلیف

بسیج یعنی فرهنگ احساس مسئولیت و تکلیف
جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابی‌طالب (ع) با اشاره به اینکه مفهوم بسیج مهجور و گمنام است، گفت: بسیج یعنی فرهنگ احساس مسئولیت و تکلیف نسبت به دین، جامعه و بشریت است.
۵/۵ - (۴ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  سردار کبیری پور در آئین اختتامیه پنجمین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج استان قم که شامگاه سه‌شنبه در تالار شهر برگزار شد ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: ان‌شاءالله خداوند همه ما را جز بسیجیان حقیقی محسوب کند و در دفتر سرنوشت و تقدیر این عنوان مقدس را بنگارد.

وی ادامه داد: بسیج ارزش بالایی دارد و خیلی‌ها فکر می‌کنند که بسیج را می‌شناسند؛ اما همان قدر که اسم بسیج معروف و مشهور است مفهوم بسیج مهجور و گمنام است.

جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابی‌طالب (ع) با اشاره به دو مشرب فکری در دنیا، گفت: دو مَشرب در عالم است که این دو مشرَب فکری یک تقابل نامرئی ولی ابدی دارند؛ یک تقابل جدی ولی نامرئی دارند؛ مثل فضای مجازی که بسیاری از ارتباطات و طراحی‌ها و نیت‌های آن پنهان است.

وی ادامه داد: این دو مشرب فکری چند ویژگی دارند. یک مشرب فکری مشربی است که می‌خواهد همه چیز را بسازد و به دست بیاورد؛ از موضوعات مادی تا موضوعات معنوی؛ برخی عبادت می‌کنند تا مشهور و دیده شوند؛ برخی درس می‌خوانند تا مشهور شوند و به مسائل مادی دست یابند؛ بعضی‌ها به دنبال کسب‌وکار می‌روند تا سرمایه‌دار شوند؛ برخی‌ها سلام می‌کنند محبت می‌کنند نه به‌خاطر اینکه بقیه برای او مهم است؛ بلکه برای اینکه همه بگویند چه انسان خوبی است؛ همه این دسته‌بندی‌ها در یک مشرب فکر قرار می‌گیرد. مشرب فکری که همیشه چیز را برای خود می‌خواهد و فقط به خود فکر می‌کند.

سردار کبیری پور افزود: مشرب فکری بعدی در کنار همه این موارد که ذاتی است و انسان دنبال زندگی و شغل و… است؛ اما دغدغه او این است که هم‌نوعانش هم مثل خودش رشد کنند. وقتی درس می‌خواند و یاد می‌گیرد سعی می‌کند بقیه هم یاد بگیرند شاید پول هم بگیرد؛ اما این پول بهانه است. اگر نرم‌افزاری تولید می‌کند تا امرارمعاش کند قبل از این کار در فکر مفیدبودن نرم‌افزار و حل مشکل و برطرف‌کردن نیازی است.

وی تصریح کرد: تشخیص این مشرب‌های فکری عموماً در رفتار نیست چرا که در اندیشه‌ها و افکار و نیت‌ها قرار دارد.

جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابی‌طالب (ع) تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند بسیج یک فرهنگ و اندیشه و منظومه فکری است و اگر بخواهیم پایه و اساس و مغز آن را تعریف کنیم؛ یعنی فرهنگ احساس مسئولیت و تکلیف است؛ احساس تکلیف نسبت به دین، جامعه و بشریت است.

وی بیان کرد: در این جلسه اعلام شد انیمیشن‌های ساخته شده رنگ و بوی فلسطین داشت. از بسیجی غیر از این انتظار نیست. کسی ممکن است یک انیمیشن و یا محتوای طنز تولید کرده باشد؛ اما در همان محتوا به دنبال یک پیام اجتماعی و سازندگی است. هر کسی که نسبت به جامعه و سرنوشت بشریت احساس مسئولیت می‌کند داخل مشرب فکری بسیج می‌شود. چه بداند و چه نداند، چه بخواهد و چه نخواهد، چه عضو بسیج باشد و چه عضو بسیج نباشد. شاید هم از نظر ظاهری عده‌ای او را قبول نکنند.

سردار کبیری پور با اشاره به اینکه دغدغه‌های کوچک یعنی احساس مسئولیت و بسیجی گری، خاطرنشان کرد: همه ائمه آمده‌اند این را بگویند که ما نسبت به هم نوع، بشریت، جامعه، سعادت افراد و دستورات خدا مسئول هستیم، این مسئولیت‌ها سطوح مختلفی دارد و هر کسی به‌اندازه توان خود مسئولیت دارد.

وی ابراز داشت: معنی تفکر بسیجی این است که این واقعیت را بشناسیم و به آن عمل کنیم به‌اندازه استعداد و توانی که خداوند به ما داده است.

جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابی‌طالب (ع) با اشاره به اینکه حضرت آقا فرمودند بسیجی یعنی علی که همه وجودش وقف اسلام بود، گفت: بالاترین احساس مسئولیت را امیر المومنین، پیامبر و سیدالشهدا داشتند. آنها همه هستی خود را دادند تا بشریت راه را گم نکند و دیگران به سعادت برسند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.